Gå til innhold

Tilleggsprogrammer


Jakob Jakobsen

Anbefalte innlegg

Tilleggsprogrammer, ja... Hvilke er det egentlig verdt å skaffe seg? Tenker mest på payware nå, men suverene freeware addons er heller ikke å forakte.

De jeg etterhvert har skjønt jeg må skaffe meg er:

-Dreamfleet 737

-767 PIC

-FS Scenery Enhancer

Er det noe mer som er så knakandes bra at det bare MÅ ligge inne på enhver pc med FS2002?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Jakob!

Hvis du bare bruker FS2002, vent med 767PIC inntil patch kommer som gjør den 2K2-kompatibel. Er du en virkelig entusiast som vil ha en tung flymaskin med nydelige flyegenskaper, høytfungerende systemer (der det ikke nytter å ta "snarveier") og en avansert FMC, reinstallerer du 2K og kjøper 767PIC. Det siste er min anbefaling.

Ellers anbefaler jeg sterkt DF734 og FSMeteo. Når det gjelder DF, må du regne med å bruke tid til å lese manualene. Men det må du også bruke på 767'en!

En starthjelp til FMC-bruk for DF kan jo være å laste ned denne [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] en innføring på norsk.

Som Rune sier - en sen utgave av fsuipc.dll er et must. Denne er freeware, og lastes ned fra FlightSim.no. Ver 2.82 kom for noen dager siden. Jeg er såpass konservativ at jeg fremdeles bruker versjon 2.7811.

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Roald Hansen:

Jeg er såpass konservativ at jeg fremdeles bruker versjon 2.7811.

Hilsen Roald

Da går du glipp av en del bug fixer.

2.82 fixer blant annet det evigvarende regnet.

og en ting til:

siden du sliter med climb på DF734, så kan jeg opplyse om at den er meget avhengig av fsuipc.dll. Sleng inn den nyeste du [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

 

Jan Roar Rød

[ 04-02-2002: Endret av: Jan Roar Rød ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den, Jan Roar!

Jeg må nok installere 2.82, men jeg har de eldre versjonene "på lur". Dette med "everlasting rain" er vel en FS2002-bug. Jeg bruker for det meste i FS2K. Guess why? [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Hilsen Roald

PS: Angående DF og climb rates med 2.82 - ja! det skal bli en interessant test.

[ 04-02-2002: Endret av: Roald Hansen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Roald Hansen:

Takk for den, Jan Roar!

Jeg må nok installere 2.82, men jeg har de eldre versjonene "på lur". Dette med "everlasting rain" er vel en FS2002-bug.

vel 2.82 fixer ihvertfall everlasting rain. Så om det er fs bug eller ikke. med 2.82 er den "bugen" borte.

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye peil på hva som er den egentlige årsaken, Jan Roar, men jeg siterer dokumentasjonen til fsuipc ver 2.82:

quote:

Weather provided from external sources, like FSMeteo, should now not experience the FS2002 “everlasting rain” problem. This problem is apparently due to an error in FS2002’s weather routines which creates a second rain animation when a cloud base (or rain base) is changed even through there may be one already existing from the previous cloud, the one being replaced. Later, when no precipitation should occur, the new animation is deleted but the previous one remains.

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...