Gå til innhold

Mange gode flyprogram på Discovery


Håvard Lund

Anbefalte innlegg

quote:

Opprinnelig postet av Simen Trovatten Taraldsen:

Er masse gode repriser på Discovery ja. En reprise jeg håper å få se igjen er programmet om Cargo Lion(RIP) - hvor vi taes med på rundtur med DC-8 til diverse avsidesliggende steder.

je den vi ljeg gjerne se igjen, når han kommer inn på approach og får klart for landing, så står det en diger maskin på rullebanen.

tornet sier fortsatt: cleared to land =) hehe, morro...

jaja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Timmy Brandt:

je den vi ljeg gjerne se igjen, når han kommer inn på approach og får klart for landing, så står det en diger maskin på rullebanen.

tornet sier fortsatt: cleared to land =) hehe, morro...

jaja....

Så vidt jeg husker var det en C5 som stod på rullebanen og sperret ankomsten. De vurderte flere alternativer; lande bak ham og håpe han tar av, eller lande foran ham og håpe han ikke tar av(!) Men de valgte en fornuftig løsning; å gå rundt (som det heter på norsk) - men ikke uten å få kjeft av tårnet der nede i Nigeria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Fredrik Edvardsen:

Ja det går en del bra på Discovery, så det ovennevnte programmet om sikkerhet på Airshows for fjerde gang i går,liker spesiellt den MiGen som går for lavt og tårnet ber ham om å lande og han svarer med en ekstremt tysk aksent.

Hehehe jaa!! Den episoden var virkelig humoristisk. Jeg gliste godt da piloten spurte, helt åpenbart fornærmet.. om en grunn til at han måtte lande [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Han kom ut fryktelig lavt, jeg kjente magemusklene spenne seg, og trodde han skulle gå rett i bakken, er vel ikke rart han fikk beskjed om å avbryte. De sa at de så raskt om piloten faktisk hadde full kontroll eller ikke, og det var visst ikke tilfelle denne gang. Han hadde vel englevakt [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Jeg likte spesielt godt den kommentaren om at myndighetene ikke automatisk stoppet alle videre flyoppvisninger på grunn av en katastrofe, men at de satte seg ned og vurderte situasjonen før de bestemte seg for å tillatte videre oppvisninger. De var inneforstått med at ulykker vil alltid skje uansett, før eller senere, og aksepterte det. I Norge ville det vel bli totalforbud i 50 år eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse dager går det en del flystoff på Discovery Channel, tenkte jeg kunne gjøre dere oppmerksom på det om dere ikke visste det allerede. Her om dagen var det et langt, flott program om Spitfire, med masse filming i luften. De sa blant annet at det på det nåværende tidspunkt er over 40 flydyktige Spitfires rundtomkring i verden, og at antallet stadig øker og det begynner å bli "inflasjon".. vel, synes det er godt nytt uansett [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Det siste programmet jeg så handlet om flysikkerhet på oppvisninger, også der en god del lekker filming.

Så hold øye med Discovery Channel for mye bra flystoff. Er vel en del repriser, men det er uansett god underholdning!

 

Mvh

 

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det programmet med den C5`en på rullebanen. Den var i ferd med å ta av, mens det flyet som var på kort finale var klarert for landing. Pilotene diskuterte seg i mellom om de skulle lande, eller om hva som ville skje dersom C5`en måtte avbryte take off. De valgte derfor å gå rundt. Mener å huske at det var nede i en av gamle sovjetiske statene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...