Gå til innhold

Hjelp ved messestand


Marius Undlien

Anbefalte innlegg

Som rimelig fersk flightsimm'er og enda ferskere forumbruker, kunne jeg tenke meg litt konsulenthjelp og eventuelt teknisk hjelp til oppsett av en enkel simulator ved en messestand til sommeren. Jeg vet ikke om dette forumet er riktig sted å hendvende seg, men jeg gjør allikevel et forsøk:

 

Firmaet jeg jobber i skal delta på en stor industrimesse i juni på Lillestrøm (Varemessa), og min ide til å dra noen ekstra besøkende til vår stand var og tilby en liten prøverunde med MS Flightsim X. Slik jeg ser det for meg må det da være en slag "challenge", der poenget må være å klare en vellykket landing, eller noe i den duren. Klarer man det får man skrevet ut et lite diplom, og man er med i den daglige trekningen av en premie (eks. en iTouch, eller liknende). Det trenger ikke være noe kjempeproffe greier, jeg tenkte i utgangspunktet en prosjektor mot en duk, ei styrestikke og throttle + høytalerlyd, etc.

 

Jeg trenger hjelp/support til følgende:

1. lage en slags "custom" challenge, der man starter med en approach til Gardermoen og man klarer en normal landing. Er dette mulig å få til ?

2. lage en custom livery på en 737, 747 eller 380 med vår egen firmalogo som utgangspunkt

3. Utforme et slag diplom, hvor man kan overføre flightstats inn i et Word-dokument/PDF eller noe lignende som man kan skrive ut på stedet.

 

Av teknisk utstyr, så trenger jeg kun stikke og throttle - hva er å anbefale; jeg har sett på den som selges på webshop'en (Saitek Pro FLight Yoke System), er det noen som kan anbefale denne ?

Jeg kunne tenke meg en cocpit view for flygeren, samtidig som på en annen skjerm kunne vises perspektivbilde av flyet. Er dette mulig å gå til, og hva slags datautstyr trengs for å kunne få visualisert dette ?

 

 

Finnes de noen der ute som kunne være behjelpelige med å konsultere meg med dette, eventuelt videresende meg til noen som dere mener kan ta på seg et slikt oppdrag ?

 

 

Mvh

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du har havna på rett foruma ja.

 

 

Nr 1. intet problem. bare og lage en Saved flight. noen som jeg tror mange her inne, blant annet jeg har gjorde den stunden jeg drev med Landingsøvelser.

 

Nr 2. og lage en custum Livery(paint) er intet problem. finnes mange her inne på forumet som er flinke til og lage paints, så hvis du ser på Moeder teresa by Truls F.eks.

 

Nr 3. verden er fin og se på, men den ser bedre ut i photoshop :grin: mye man kan lage, både av diplom og bevis som kan printes ut både i PS, word og pdf.

 

 

Nr 4. delt skjer er ingen problem. sikkert noen her inne som kan forklare det bedre en meg. så jeg giver den stikka videre. og det samme sier jeg når det kommer til valg av Stikke og throttle. er så mye og velge i.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Hei,

 

Vi i OFKL har mange ganger gjort lignende, men vi har som regel kjørt landings konkuranser, hvor vi legger en poeng score etter et mønster på rullebanen etter hvor du setter ned flyet.....et lite tips...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1:Custom Challenge: Enklest gjort ved â lage en mission, og her er et program som kan gjöre det enkelt: http://www.flight1.com/products.asp?product=instmiss

 

2:Custom Livery: Det enkleste er vel â satse pâ en 737, men spör en painter pâ forumet.

 

3:Diplom:Overföre flightstats, kommer vel ann pâ hvilke flightstats?

 

4:Gâ for Saitek Pro Flight! Skjermoppsett du snakker om er mulig ved bruk av TripleHead2go(eller DualHead)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Nor-Shipping 2009 unnagjort, og med god hjelp av det norske flightsim-miljøet fikk vi i stand en flightsim rigg som de besøkende syntes var helt über!

 

Et scenario der en B737 skulles settes trygt på bakken på ENGM 1L ble programmert i en Kiosk-versjon, og det var et renn uten like i vår stand alle de fire dagene som messen holdt på. Til tider var det så mye trafikk i og utenfor vår stand at publikum måtte gå igjennom andre stands for å komme forbi...:-)

 

En stor takk til Geir Østtveit fra OFLK, og Åge Storli Berg for henholdsvis mission-programmering og paint !!

 

For de som ønsker å se bilder fra messestanden og "brukerne", kan de besøke min hjemmeside:

 

http://www.undlien.net/index.php?option=com_phocagallery&view=category&id=1:nor-shipping-2009&Itemid=9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...