Martin Kaareng Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 quote: Opprinnelig postet av Helge Jordal: Er /akkurat/ ferdig med et 3 maaneder langt program her borte i Unaiten (Har vaert hjemme i 12 timer) som tok meg fra PPL til CFI AMSE IA (Certificated Flight Instructor Airplane Multi & Single Engine, Instrument Airplane). Programmet kostet ca. 300,000.- NKr, og jeg kom ut av det med ca. 145 timer, hvorav 135 timer Multi Engine (132 timer Piper Seminole og 3 timer Citation I). Tviler paa du kunne faatt samme utdannelsen i Norge for samme prisen. Men naar det er sakt, forskjellen er ikke saa stor som den engang var. Uansett, det foeles utrolig deilig aa realisere barndomsdroemmen sin! =) Helge Hvor har du tenkt å søke jobb nå? Du har vel ikke realisert drømmen ennå? [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Jordal Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 quote: Opprinnelig postet av Martin Kaareng: Hvor har du tenkt å søke jobb nå? Du har vel ikke realisert drømmen ennå? [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Dersom det har vinger og jeg kan sitta bak spakene er det en barndomsdroemm som har gaatt i oppfyllelse. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Men for aa svare paa spoersmaalet ditt; Venter paa aa bli kalt inn av ATP, selskapet jeg gikk paa skole hos. Skal vaere instruktoer for dem ett aars tid, foer jeg regner med aa vaere interesant for Sky West eller Continental Express. Saerlig de to selskapene hyrer mange av ATP's instruktoerer. Foer 9/11 kunne du gaa videre til Sky West og ContExp. med ca. 500 timer, totalt, pga. av markedet etter 'ulykken' maa du naa opp i 1000 timer foer du er aktuell. Fremdeles ikke skremmende, spoer du meg. Og med en 80 timer multi-engine i maaneden som instruktoer der tar det ikke saa altfor lang tid. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Mvh, Helge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Jordal Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 En fyr fra min hjemby, Odda, som jobber baade som privatpraktiserende tannlege, og pilot for SAS. Har vaert artikkel om han i baade lokalavisen og Norsk Tannlegeblad (Eller hva det naa heter.) Han reiste til USA og ble flyger, men naar han kom hjem til Norge var markedet saa daarlig at han begynte paa tannlegestudiene i steden. Naar han var ferdig utdannet der var markedet for flygere bedre igjen, saa naa jobber han 2 dager i uken paa tannlegeklinikken sin, 3 dager fly han for SAS. Saa du kan jo gjoere begge.. [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] (Og stol paa meg, har du et godt nok hodet paa skuldrene til aa bli tannlege skulle du ikke ha noen problem med aa laere aa bli flyger.) Mvh, Helge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 jeg skal ikke bli pilot... jeg skal bli tannlege! hehe... drømmeyrket mitt azz...! eller.. jeg har lyst tilå bli pilot oxo, men jeg skjønner ingenting av de navigerings syd vest øst ifr gps og alt det tullet deeer... og så kan jo flyet kræsje...hehe [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] , så da er tannlege et sikrere yrke, og godt betalt får man jo også... det får man jo som pilot og da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.