Gå til innhold

Acars


Gjest

Anbefalte innlegg

Hej.

Nu har jeg været "passiv" medlem her på forumet noget tid, men har ikke set indlæg om acars. Jeg har derfor meldt mig ind så jeg måske kan få besvaret nogle af de spørgsmål jeg er ved at brænde inde med.

Jeg har gennem noget tid forsøgt mig med acars logning uden at opnå ret gode resultater.

Jeg vil derfor høre om der er nogen her på listen der leger med dette, hvad udstyr i bruger, samt om der er nogle der kender nogle gode hjemmesider om dette?

Hilsen

S. Frederiksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej

Tak for linket Frede, det var den "rigtige", men det kan da ikke passe at der ikke er nogen her der sidder og leger lidt med acars også.

Venlig Hilsen

S.Frederiksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Søren.

Der er nok ikke mange der leger med dette til daglig udover Thomas Lorentzen, og han har valgt at lave sit eget indlæg om dette i stedet for at svare dig.

Hvis du har problemer med at komme igang, eller andre spørgsmål vedr. Acars, er du meget velkommen til at sende mig en mail, så vil jeg hælpe dig i den udstrækning det er mulig. Det samme gælder selvfølgelig for alle andre også.

-Happy Acars-

www.acars.dk

Lars Schmidt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver også en del med ACARS. Om det skulle være noen spørsmål så er det bare å spørre, jeg er ingen ekspert, men noen erfaringer har jeg gjort meg. Det nærmeste man kommer profesjonell må vel være vår danske venn Lars her over [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

For tiden bruker jeg en ICOM IC-R2 scanner, en høyt plassert ekstern antenne, kalibrert for ca. 120 MHz 1/4-bølge. Signalene blir dekodet i AirNav ACARS dekoder via lydkortet på PCen. Jeg er usikker på mottaksradius, men jeg har dekodet fly som er på innflyvning til Østersund/OSD. Selv er jeg plassert 6 mil vest for Værnes/TRD. Nå har jeg antageligvis bedre mottak mot øst siden antennen er plassert på østsiden av en gittermast, gitteret i masten fungerer da litt som en reflektor.

[ 14-01-2002: Endret av: Kjell Arild Bersås ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...