Kjell Loen Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Da ser det ut til at Cimber Air har kjøpt restene av Sterling. Link Link 2 Kjell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Utrolig!! Etter alt som vært av nyheter og info om fram og tilbake ang. videre eksistens og drift de siste ukene, trodde jeg skjebnen nå var endelig beseilet med oppslag som dette og dette . Men luftfarten har godt av konkuranse og flyselskaper som går over ende er jo stort sett bare trist. Så dette var en virkelig gladnyhet oppi alt annet av ulykker og tragedier som gjerne eskalerer nå når det nærmer seg juletider. Men tror det allikevel ikke helt før jeg ser de på vingene igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Selv om danske "Cimber Air" har kjøpt opp "restene" av Sterling, skal man ikke legge for mye i dette. Jo da, de har tatt over ruter, diverse avtaler, slots - og nok det viktigste for Cimer Air; nemlig Sterling sitt AOC. Dersom Cimber i lengre tid kunne tenke seg å fase inn større flytyper på diverse ruter, ville dette tatt lengre tid å få sertifisert under sitt eget AOC i Cimber. Nå etter overtakelsen at Sterling sitt AOC, kan de "over natten" sette inn større jetmaskiner på de rutene der de har behov for større kapasitet (eks. morgen og ettermiddagsavganger). Sterling slik vi kjenner det (eller kjente det) er uansett historie, hvor mye av "nye" Sterling som kommer er alt for tidlig å si. Cimber understreker at de har "planer" om å re-lansere Sterling som merkenavn, men absolutt ingenting er avgjort p.t. De to første "Sterling"-maskinene som skal i lufta innen kort tid, skal riktignok være i Sterling-farger - men flyr for Cimber; som kan være forvirrende nok. Personlig tror jeg det vil være uklokt å lansere Sterling som merkenavn ENNÅ en gang, i såfall bør de kun la Sterling være et rent charter og ad-hoc selskap. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.