Gå til innhold

Metar?


Einar Kristiansen

Anbefalte innlegg

Hei! Når jeg laster ned været,så ser jeg at det stemmer overhodet ikke med det som jeg ser ut av vinduet.Er det noen exstra filer som man må legge inn i FS'en for å få det til å bli realistisk? Og en annen ting når jeg flyr f.exs fra Bodø til Evenes så er det jo ett helt annet vær på Evenes enn det var i Bodø.Evenes ligger jo ikke så lagt unna og det skal jo ikke være en så stor forskjellFløy her i går og da var det jo ett sjikkeli dritvær i Bodø,men da jeg kom fram til Evenes var det helt vindstille og pent.Hvorfor??

LN-EMK(HEAVY)

WIF-040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må legge inn det været som står på metaren på hver flyplass, det er begrenset avstad med hvor været er hen, tror det er ca. 30 NM..

Hvis metaren er ENBO 201100 10293KT 9999 BKN030 SCT060 06/02 Q1024 må du skrive det på begge flyplassene for å få det samme været, eller du kan velge global weather..

Været er ikke det samme selv om flyplassen er et stykke unna, som f.eks Værnes har ikke det samme været som Trheim by, enda det er bare 3,6 Mil til Værnes..

MVH

Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...