Gå til innhold

Flysimulator cockpit og annet morsomt.


Tore E. Larsen

Anbefalte innlegg

lear2.jpg

En del elektonikk og diverse følger med

CH pro pedaler

CH throttle quadrant

Track IR PRO

Forlenget stikke fra Logitech

CH Pro joystick

Ass shaker stol fra Ivibe https://www.ivibe.com/

15" LCD skjerm til å kjøre instrumentene på.

"Cessna" moduler fra desktopaviator 3 stk

 

All elektronikk er i god stand.

 

Cocpit med hood i lexan.( lexan er dyrt ! )

Side by side eller den kan bygges om til enseter.

Denne er laget etter mål fra Zenair Zodiac.

 

Er demontert slik at den lett kan flyttes og passerer gjennom en standard dør.

Panel følger med og stoler etc. Hooden monteres med to bolter bak og er leddet

slik at den kan åpnes og lukkes som på et fly.

Selve cockpiten er bygget i lette materialer som aluminium og ramme av tre.

Er bygget for å være lett og for å ta minst mulig plass. Et hjørne i et rom holder.

Innsiden er trekt med stoff sammen med stolene. Konsoll i midten.

Enkel å bygge om til hva man måtte ønske av konfigurasjon.

Skjermer ( tripple head to go ) kan lett plasseres foran slik at man lager seg en lukket virtuell verden eller med projector bak cockpiten.

 

Kan bruke en del av dette til neste prosjekt, men velger å tilby det hele til en meget rimelig penge !

 

Selges til entusiast for kr 6000 for alt sammen.Må hentes med henger eller varebil. Alt eller ingenting. Dette dekker knapt materialkostnadene til cockpiten. Antall timer som gikk med til byggingen har jeg ikke oversikt over, men det er mange ! Her kan du virkelig få deg en "flying start" !

 

Mer om konstruksjonen på http://www.retromagazin.com/flysimulator

 

tlf 47307426

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun samlet Sindre. Det er ikke noe poeng for meg å dele opp dette her ytterligere.

Tenkte kanskje at noen ville bygge videre eller modifisere tingene etter sin smak. Jeg kan bruke en del av det i neste byggeprosjekt eller rett og slett starte fra scratch som jeg helst vil.

Den som eventuellt tar over kan jo også selge unna deler de ikke har bruk for. Jeg har solgt unna ganske mye av dette allerede som du sikkert har sett og synes det får holde nå.

Prisen jeg har satt er særdeles billig uansett hvordan man ser det. Vil ingen betale prisen så er det greit for meg. Litt vrient å finne listepris på sim cockpits. :D

 

Dette er en 2007 modell De Luxe :grin: De Luxe fordi det følger med Volvo vifte til kjøling av pilotene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å forlenge stikka gir absolutt en ny dimenjon til simmingen. Denne stikka her fra Logitech var grei fordi røret som skal forlenge det hele passet inn på sokkelen på stikka. Måtte fore ut litt for å få det tett nok. ( metall rør )Ledningene må skjøtes ( loddes )selvfølgelig. I mitt tilfelle fant jeg røret fra ei gammel sykkelpumpe om passet nesten perfekt. Det finnes helt sikkert noe annet om også kan brukes. Det er festet inn på stikka som er viktig å få tett nok. Tvi tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to av de ass-shakerne, bestilt fra USA. De er absolutt svært OK, men noe ustabile. Hender ofte at de ikke starter opp med simmen. Men når de først gjør det, så synes jeg det funker bra. Er en hel haug av innstillinger du kan endre på og leke med.

 

Supporten og seriøsiteten til selger er jeg litt mer usikker på. Vanskelig å komme i kontakt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...