Gå til innhold

Ny flight simulator....?


Kenneth Sivertsen

Anbefalte innlegg

Dette har vel vert diskurtert en god del, selv om det er noen måneder siden sist jeg så noe tema om dette.

 

Neste versjon av flightsim kommer nok ikke før om noen år enda, og ja, såvidt jeg har forstått det så er grafikk motoren en oppgradert versjon av den som kom for FS2000. De skal til og med bruke samme grafikk motoren i Trainsimulator 2, og etter det skal de visstnok oppgradere den igjen for å bli brukt i FS11.

 

Jeg håper seriøst at de bare kan lage en helt ny grafikk motor fra scratch istedet når man ser hvor forferdelig dårlig optimalisert FSX er.

 

Det har gått 2 år siden det ble først lansert og enda finnes det ikke en eneste maskin som klarer å kjøre FSX med alt på 100%, ingenting kan utnytte FSX på maks enda og det sier litt.

 

Jeg gleder meg til neste versjon av flightsim er ute, FSX er enkelt og greit FS2000 på nytt igjen, dette er hisorien som gjentar seg selv.

 

Personlig mener jeg FSX har gjort mye verre ting for flightsim miljøet enn gode ting, aldri har flightsim miljøet vert så uenig og splittet som det ble etter lanseringen av FSX.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper seriøst at de bare kan lage en helt ny grafikk motor fra scratch istedet når man ser hvor forferdelig dårlig optimalisert FSX er.

Jeg fikk litt inntrykk av at det var planer om relativt store endringer i grafikkmotor fra en av disse bloggene til ACES herrene. Men jeg husker ikke konkret hva jeg leste, og holder vel ikke pusten mens jeg venter på revolusjonerende nytt.

Siden jeg aldri har flydd noe virkelig fly blir det bare synsing, men jeg syns følelsen i X-plane på mange måter kjennes mer riktig. Ikke minst ved ror-bruk oppfatter jeg de som veldig forskjellige, og det skulle ikke forundre meg om dette med aerodynamikk og vær påvirkning kunne forbedres mye.

 

Men som tidligere tråden om emnet har vist, så er det veldig forksjellige ønsker man har, så det er vel ikke så greit for dem å vite hvor det skal sette inn mest resurser.

 

Vedrørende tungkjørthet, lite reellt nyttige nyheter, samt bittert splittet brukermasse, kunne man jo tro det var Vista vi snakket om.

 

Jeg liker både FSX og Vista, og begge deler ser bra ut. Men jeg håper likevel Windows 7 og FS11 ikke blir en gjentagelse av dette litt beta-aktige og særdeles tungkjørte preget FSX/Vista hadde, og tildels fortsatt har. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...