Timmy Brandt Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 En SAS maskin från ENGM till ESSA nödlandade i Västerås pga rök i kabin. Lite riskabelt att utlösa syrgasmasken om man inte är säker på att det INTE är brand iom att mer syre = mer brand ?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 *kremt*, tror du blander litt Timmy. Det er noen dager siden SAS-episoden. Var en annen maskin og annet selskap idag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Jo jag vet. SAS med rökfylld kabin nödlandade i Fredags och idag var det "soldattransporten" Travel Service som nödlandade pga klaffproblem. Men frågan kvarstår ang brand vs rök vs syrgas. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Er lett å bli forvirret når det står "idag". Hva slags vurdering som ble gjort i forhold til maskene er ikke godt for oss å si, men det er mange som har omkommet pga. giftige røyk ombord i fly, så det er en vurdering man evt. må gjøre. Sikkert endel forskjeller i prosedyrer hos forskjellige selskap også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Er lett å bli forvirret når det står "idag". Oj, my mistake. Ändrat nu. Det pratas på ett annat forum att det inte är några fasta procedure för detta utan att det mer är en vurdering men då fick jag det "bekräftat" från dig oxå. Det var nu bra att det gick bra för alla på den här SAS flygningen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Ifg en innsider så var det et problem ifm en generator som ga en svidd/brent lukt i kabinen. Ingen røyk. Dette kan forklare at de slapp ned maskene. Maskene pleier ellers ikke å bli droppet ifm røyk, delvis fordi de ikke gir full beskyttelse, og delvis fordi man ikke ønsker å tilføre oksygen til en mulig brann. Alle passasjerene evakuert uten skader. Det er sjelden på en 737 NG, den er såpass høy at det pleier å bli et par knekte bein. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jo takk, har hoppet i den sklia noen ganger....og om neseleggen er knekt, så er den veeeldig høy ...back Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.