Gå til innhold

Sola ILS en gang til


Einar Egelandsdal

Anbefalte innlegg

Jeg prøver meg en gang til. Jeg fikk et svar fra fra deg Roger Kvammen angående ILS SOLA.Jeg går inn på "flightplannings" kartet på Sola, men jeg vet ikke hvordan jeg skal finne ILS frekvensen. De eneste frekvensene jeg får opp går fra 119.00-126.00Mhz.Jeg klikker direkte på RW18 ,men den frekvensen (ILS)kommer ikke frem.Jeg kjører Flight Simulator 2002 Professional.Kan du/dere hjelpe meg litt til?

Hilsen Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret.

Det virket. Men---------, hvor finner jeg disse frekvensene i FS 2002 PROFESSIONAL EDITION.

Jeg har fløyet i fs 98 -fs2000. Der var det enkelt å finne innflyvningskart med ILS . I FS 2002 PROFESSIONAL EDITION finner jeg ikke kartene. (dette er litt flaut siden jeg har fløyet i 3år) Hjelp!

Hilsen Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke hjelpe deg med FS2002, har "bare" 98...

MEN....

Fra AIP Norge:

ENZV: Twr: 118,35 og 122,10 Gnd: 121,75

Approach: 119,60 119,40 118,50 122,10

ATIS: 126,00

ILS rwy18: 110,30 rwy36: 111,35 rwy11: 109,50

ZOL VOR: 116,85

OM rwy18: 352

Rennesøy NDB: 378

Varhaug NDB: 319

God Jul! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start Flight Planner og sett opp en rute, f.eks. fra ENZV (Sola) til ENTO (Torp), og la programmet finne ruten.

Zoom inn på flyplassen, og klikk midt på flyplassen.

I det vinduet som kommer opp dobbeltklikker du på Airport. Da får du en liste over alle frekvenser, både kommunikasjon og ILS.

Håper dette var til litt hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for responsen allesammen.

Jeg har de gamle kartene fra FS98. Jeg har nå prøvefløyet endel av disse ILSène og de fleste stemmer. Grunnen til at jeg har kjempet med dette er nok at jeg tilfeldig har brukt noen ILSèr fra FS 98 ,som viser seg å ikke stemme.Etter å ha forsøkt videre ,så går dette meget bra nå. Så nå kjører jeg gjennom alle flyplassene fra fs 98 og setter ok på de som fungerer.

Jeg merker meg at i FS2002. PROF. så mangler noen av flyplassene som FS98 har. Dette var nok litt av problemet.

Mange takk. Hilsen Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...