Gå til innhold

[Film] F-16 Tango


Anbefalte innlegg

Her kommer vel den siste filmen fra denne gutten på en stund, kos dere :)

 

[video:youtube]

 

 

Flyet er K.Olsson sin F-16, og så har jeg merga den med Lago's air fil (og noen små editeringer i cfg fila). Synes den air fila er mye bedre enn K.O sin, og ja, det er FS9 modellen til Lago, men det funker bra i FSX, har en roll rate som man kan bli svimmel av, samt at thrust delen og fly dynamikken er strålende...rett og slett :)

 

 

 

Bemerkinger: Filmen ble sydd sammen relativt fort, men bortsett fra at jeg glemte å legge inn motor-lyder de første 30 sek, så ble det ikke gærnt...(som sagt får jeg ikke tatt opp lyd via FSX, så jeg måtte på nett og lete opp noen lydklipp som jeg klippte sammen i bakgrunnen, så det er ekte F-16 lyder).

 

Og som i de andre videoene, så var mer som en innføring for meg ang. video redigering, så det handler primært ikke om å fly best mulig, og andre små bloopers i redigeringen...øhøøø...driter jeg i...lol..har ikke så mye tid til å gjore det skikkelig, så ikke heng dere opp i detaljer, eller, dere gjør nå som dere vil.

 

Hvis du har synspunkter, så må du gjerne dele med meg og resten av forumet, ris og ros taes imot...om enn motvillig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Ernie :)

 

Nei responsen er lav, kansje folk ikke liker filmer...eller filmene mine kanskje lol, jeg tar det som ett tegn på det siste og avvikler, he he he, neida, har bare ikke tid nå for tiden, og det tar mye tid og lage en film.

 

Kamera posisjoner...joda, bare følg denne linken, det er en freeware versjon ala "walk and follow". Det er ikke heeelt perfekt, men det duger til det jeg bruker det til. Er jo foruten film mekking også uunnværlig når det gjelder screenshots, som f.eks de siste C-130 bildene mine. Ett tips: skroll gjennom tråden jeg linket til, oppdateringene er postet med jevne mellomrom ned igjennom ;)

 

Appropo C-130, har funnet ut hvordan man får brukt de 'gammle' RNoAF paintene til Hr. Elven. Skal poste noen bilder av "Odin" litt senere i kveld samt 'oppskrift' på hvordan man gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Aaaah, takk for linken :D Dette skal studeres nærmere!

 

Er også spent på om du lykkes i å fornorske C-130, det hadde vært snadder å få liv i Herc`en igjen :grin: .

 

En annen ting, du nevner lydproblemer ang. film. Det er vel Fraps som ikke registrerer lyd gjennom USB-kobling (?). Har du kontakt for øretelefoner på høytalerne? Da kan du muligens hente lyden denne veien fra lydkortet/hovedkortet, de gangene du filmer med Fraps. - Jeg erfarte noe lignende da jeg nylig invisterte i nye høytalere. De kobles til PC via USB, og IKKE direkte i lydkortet. Jeg fikk mye bedre lydkvalitet, men Fraps registrerte ikke en lyd!! Løsningen var som skissert ovenfor ( men bare når jeg bruker Fraps).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. lyd, jeg har ett eksternt firewire lydkort (M-Audio) og i Fraps, der man velger lydkort, så kommer lydkortet opp under tab'en Sound Device og i Sound Input står det Default. Og det er låst, går ikke å forandre på det uansett om jeg trykker på Detect best sound input eller Use Windows input.

 

Så lyd har jeg massevis av, men merker jo at andre lyd programmer jeg bruker heller ikke fanger opp det eksterne lydkortet (gjelder prog. som bruker windows interne lyd greie) og det gjør ikke mitt kort som i utgangspunktet er for å spille inn musikk.

 

Har en haug med uttak fra selve kortet (firewire), men det virker som at kortet behandler all lyd internt, dvs går utenom den interne windows leia, med det i bakhodet, skjønner jeg ikke helt hvordan man skal ta opp lyd da windows rutinene tydeligvis er by-passed.

 

Men det gjør ikke noe, fant en side med ett imponerende lydbibliotek, selvfølgelig betal greie, men de har samples (i mono) som man kan laste ned, og de lurte jeg inn i redigeringa av filmen (blir jo litt mer arbeid med denne metoden, og så får man jo ikke tatt opp gromlyd...men men, pytt pytt...hehe he).

 

C-130E i Norske farger, første kandidat Mr. "Odin"

 

 

C130E_Odin_922.jpg

 

C130E_Odin_919.jpg

 

C130E_Odin_920.jpg

 

C130E_Odin_921.jpg

 

How to:

 

Hva trenger du : DXTbmp og de Norske re-paintene (er vel å finne i biblioteket her på flightsim.no)

 

#1. lagre mappa med den painten du ønsker hvor som helst, det er ikke så nøye.

 

#2. I den mappen, åpner du så C130_1_T med [color:#FF6666]DXTbmp[/color] programmet.

 

#3. I [color:#3366FF]image[/color] menyen til DXTbmp, velg [color:#FF9900]"flip image and alpha"[/color] og lagre filen som [color:#FF6666]DDS DXT5[/color]

 

#4. Repeter #2 & #3 med de resterende texturene ( CS130_2, 3, 4, 5, 6, 7, og 8 ). La [color:#FF6600]CS130_11.bmp[/color] være slik den er.

 

#5. Etter at alle teksturer (utenom CS130_11.bmp) er konvertert, slett alle overflødige filer

 

Du skal kun sitte igjen med:

 

[color:#FF0000]C130_1_T.dds

C130_2_T.dds

C130_3_T.dds

C130_4_T.dds

C130_5_T.dds

C130_6_T.dds

C130_7_T.dds

C130_8_T.dds

CS130_11.bmp[/color]

 

#6. Kopier over det norske flagget og ei [color:#3366FF]livery.cfg [/color]fil (finner du i variants mappa eller andre repaints du har lastet ned)

 

#7. Åpne [color:#3366FF]livery.cfg [/color]med notepad og erstatt de detaljene/innføringene som måtte passe. ([color:#FF0000]model= 0[/color] <--er E modellen)

 

#8. Sørg for at mappen med de nye texturene er plassert/blir flyttet til ..\\Captain_Sim\\130\\variants mappa, og da er det bare å fyre opp ACE og legge til den nye painten.

 

the end.......

 

Relativt enkel selv om kanskje forklaringen min virker rotete, he he, men det er gjort på ett par minutt. :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...