Gå til innhold

Samme rute, forskjellig flight nr.


Ole Sannes Riiser

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurer på en liten ting her: Jeg hadde tenkt meg med Widerøe til Bergen den 6. november, fra Torp, og ser at på widerøes bookingsider er det listet to 19:15-avganger, en WF312 og en SK3052. Altså blir den markedsført som to flighter. Hva er formålet med det? Er det noen forskjell, annet enn prisnivået? :confused:

 

Og hvor kan jeg se hva slags fly jeg skal fly med? :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kalles codeshare, og er noe som på en eller annen måte drar med seg komersielle fordeler. Så når Vi har WF4XX (så godt som alle mellom bgo og trf begynner på 4), kaller gjerne sas den for SKxxx , og selger billetter til den som sin egen, siden selskapene er medlemmer av samme alianse.

Syns egentlig codeshare er noe tull, og det gjør det fantastisk vanskelig når enkelte passasjerer endelig skjønner at SK er sas og WF er Widerøe. Når de da endelig tar seg tid til å se på papiret skjønner de absolutt ingen ting når personen på SAS skranken sier de skal fly med Widerøe, selv om utskriften de tok med seg hjemmefra sier f.eks SK3052.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...