Gå til innhold

FMC-hjælp til Dreamfleet 737-400


Flemming H. Larsen

Anbefalte innlegg

Njaa, Flemming,

Ikke helt automatisk [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] litt klipping og liming var det jo! Jeg håper du får hjelp til FMC-programmmeringen med denne.

Der er mye mer i FMC'en som jeg ikke har tatt med - bl a CRZ-siden som viser ideell høyde og PENALTIES/SAVINGS ved å velge andre høyder enn aktuell. Men noe må man finne ut på egen hånd [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Men ennå er det flere funksjoner jeg hadde håpet at DF-teamet kunne tatt med. Jeg savner for eksempel autotune av VOR-radioene, og visningen av frekvensene i PROG-siden. Men som tidligere sagt - nå smaker det fugl av DF737-400!

God jul til alle simmere!!

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej igen.

Så har jeg prøvet den beskrevne tur med FMC'en. Det var første gang jeg fløj til Værnæs. Det var flot landskab. Noget mere spændende end det vi har i Danmark!

Lige et spørgsmål til: Nogle gange når jeg flyver, kan jeg ikke slå VNAV til i starten og andre gange kan jeg godt. Er der en forklaring på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Flemming H. Larsen:

Lige et spørgsmål til: Nogle gange når jeg flyver, kan jeg ikke slå VNAV til i starten og andre gange kan jeg godt. Er der en forklaring på dette?

Hei Flemming!

Jeg har ikke DF737 selv (enda), men har lest at LNAV og VNAV ikke kan slåes til før 400 fot AGL. Kan det være årsaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt pussig, i går hadde min enkle bruksanvisning en karaktergivning på en enkelt tier. I dag to stemmer med en total på 5,5. Enkel regning forteller at en person har gitt en 1-er.

Det er vel og bra at det finnes meninger om det noen av oss bruker tid på å lage, men jeg hadde kanskje forventet å få kommentarer fra den som gav 1-eren, slik at jeg kunne dra lærdom av hva som er så galt; korrigere eller dra tilbake denne. Hvis kommentaren ikke vil gis på forumet, send meg en e-mail, korriger meg på hva som er galt så blir det kanskje bedre neste gang.

Hvis jeg får melding om hva som er galt eller uforståelig, skal jeg forsøke å fikse det så snart som mulig [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Et godt nyttår til alle flightsimmers på FlightSim.no!!

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...