Gå til innhold

Newbie-Vatsim nyttig info.Les og pugg!


Einar Kristiansen

Anbefalte innlegg

Som ATC kommer man stadig bort i nybegynnere.Bra er jo det.

Men..Det er veldig VIKTIG at dere først går igjennom en liten grunnleggende veiledning hvordan dette fungerer før dere setter i gang.

Har hatt en del episoder i den siste tiden,der det blir vanskelig å "gi veiledning" samtidig med og styre trafikken.

Selfølgelig skal vi ATC'er hjelpe til så godt vi kan,men i noen tilfeller går det bare ikke.

 

Jeg anbefaler på det sterkeste at alle tar seg en tur innom Scaandinavian VACC og ser litt på Pilot>"Pilot training"

 

Les og pugg spesielt Sections of a flight

 

Takk!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Einar! Det er viktig at pilotene har "basic knowledge" før man setter igang. Les om prossedyrer og studere kartene slik at dere forstår de. AIP (flyplasskart for Norge) finner dere her: http://www.ippc.no/norway_aip/current/index.html .Tjenesten er gratis!

 

Uansett hvor dyktig eller usikker du er på ting, LES ALLTID tilbake meldingen ATC gir deg. Hvis du ikke forstår spør du hva den betyr. Det er utrolig viktig for oss at vi VET at DU forstår hva vi ønsker at du skal gjøre.

 

Hvis man hopper ut i det uten å satt seg inn i prossedyrene på forhold kan dette raskt gi tilbakefall på de andre pilotene som ønsker å fly, men som må vente til du har logget av eller forsvunnet fra flyplassen da ATC er usikker på dine intensjoner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he veldig bra ;)

 

Akkurat begynt og bruke voice på vatsim, selv om jeg har flydd en del nå med txt, fant ikke siden deres før forrige uke veldig bra info på fint eksempel på komunikasjon med ATC.

 

Det som faktisk gjorde at jeg begynte og tørre med txt er tro jeg at flere ATC kjenner meg igjen og tvinger meg på en fin måte og bruke Voice, all skryt til dere ATC med good service og tolmodighet men jeg skjønner veldig godt at det kan bli for mye av det gode som jeg har hørt mellom Frankfurt og Heathrow(tror mest trafikkerte ruta) mange som kan mye mindre enn meg og hører ATC sin frustrasjon med og ha 20 fly med 1-2 som er første gang på vatsim med ikke kunskap med det mest ellementære av forståelse med ATC kommunikasjon, men morro og høre på ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...