Gå til innhold

Før i tiden.........


Olav M. Rønningen

Anbefalte innlegg

.... som i denne sammenhengen ikke er så lenge siden, var det nesten utenkelig at et FS produkt kunne bli så bra som dette her: Project Freeware's MD11

Nå er vi her (nesten tilfeldig valgt eksempel): Meljet og fremtiden ser lys ut med alle de kreative og dyktige designerne der ute som etterhvert har tillegnet seg både skikkelig verktøy og kunnskaper til å ta maksimalt ut av dem.

Fremtiden ser lys ut for oss simmere!

God helg [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

[ 14-12-2001: Endret av: Olav M. Rønningen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren! Tenk på en ting dere. Etter min mening så er det en DEL forskjell mellom FS98 og FS2000/2002. FS 2000 kom bare etter et par år, og nå har vi FS2002 som er ganske så bra. Hvordan vil FS bli om f.eks 15 år da dere??!! [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Fremtiden ser faktisk lys ut for oss simmere ja [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Olav, og takk for sist.

Vet ikke om du husker meg fra FS98-tiden, da jeg seilte Norge på kryss og tvers med panelet ditt og en (vedfyrt?)IBM Aptiva 350. Vi utvekslet endel mail i forbindelse med noen lydfiler som satte grå hår på meg. Remember?

Well, nå har jeg skaffet meg maskin, hjemmesnekret Pentium 4, 1,7 Ghz, 512 RDRAM, 40 Gb Western Digital hardisk med 7200rpm, ABIT IDE 133 hovedkort, Creative SoundBlaster lydkort og et Golden Sample TwinWiew GeForce skjermkort fra Gainward pluss CD spiller og brenner pent pakket inn i et sølvfarget Chieftec Big Tower. Pris: 14.000,- Å dæven som den sparker fra.

Forrige dagen installerte jeg FS2002 uten så mye som en eneste forventning, og nå koser jeg meg glugg ihjel. Live ATC, dynamisk scenery og texturer som nesten tar pusten fra en. Rett ut i menyene og satte hele greia på full effekt. Ha'kke vært under 30 fps en eneste gang. Jo, du har helt rett, vi går strålende tider imøte. Realismen blir på topp den dagen det står en Scania 144 tankbil fra JET ute på gårdsplassen og pumper PC'en full av flybensin. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Ha en god jul og Godt Nyttår til deg og alle simmere.

Mvh

Bjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Jepp, denne maskinen er en julegave og fødselsdagsgave og i alle mulige anledninger en kan komme på i farta. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Jeg har også innredet et lite kott i huset og laget et cockpit-miljø for å heve standarden litt. På døra står det «crew only» og et webkamera over døra på utsiden sladrer om hvem som sniker rundt på utsiden av mitt lune rede. Døra er låst på innsiden, åf kårs. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Når jeg brukte terminologien «lenge siden», så er jo noen måneder ganske mye i våre data-tider. Utviklingen har løpt fra meg, for jeg har vært borte fra simmingen mer enn et år, og det har rukket å komme to nye generasjoner FS siden den tid. Så nå må jeg begynne på skrætj, og når en er litt rusten, så tar det sin tid å komme ajour.

Jeg er spesielt på utkikk etter Norway scenery og texturer, og lastet ned Lennart's pakke på 30 Mb (puh) pluss en annen patch som skal fikse litt på det våte elementet. Har du noen tips om hvordan jeg kan få Moss og Jeløya til å likne bedre enn defaultsceneryet, så send opp en rakett.

Dæven så moro det er å høre meldingene over radioen når en skal ut å fly. Også er det moro med drittvær for en gangs skyld. Jo, dette er for barn i alle aldre. [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] FS2002 var verd hver eneste krone jeg skranglet ut med.

Et tips, selv om jeg tror du kjenner til det: bygg maskinen selv, skaff deg et Chieftec Bigtower og bestill hardware fra Norek. Det er utrolig mye penger å spare, samtidig som du får deg en sjefs-PC. Denne maskinen jeg kjører på nå eter alt rått, og spytter det ut like fort. Må nesten sette barduner på huset. Kort sagt, nå er det blitt moro.

Snakkes

Mvh

bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bjørn.

Long time no see! Joda, jeg husker deg, det er ikke sååå lenge siden vi "snakket" sammen.

Jeg må si at jeg er en smule misunnelig på redskapen du kjører med for tiden, den maskinen er ihvertfall ikke vedfyrt! Er det julegave på forskudd? Jeg får slite litt til med min PIII 500....

Ha en riktig God Jul og et Godt Nyttår du og dine også! Samme ønsker går også til alle som leser dette.

Vi går en spennende FS-vinter i møte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...