Gå til innhold

Musikk i mine ører... m.m.


Bjørnar Pettersen

Anbefalte innlegg

Så er jeg kommet meg skikkelig i gang igjen - denne gang med ny maskin med FS2002.

Athlon 1,4 GHz, 512 RAM, ASUS Geforce3 64 MB Deluxe, Audigy Platinum lydkort, optisk tastatur og mus... trådløst headset....og ikke minst... en goooood stol å sitte i!!

Mine erfaringer så langt:

- ATC er topp! Lærer mye av det, og synes det skaper enormt mye mer "ekte liv" over sim'en.

- Har lagt inn Norw. Airp. 6, noe som ser veldig greitt ut så langt - med unntak av at enkelte steder blafrer grafikken noe veldig, eks. lys ved gatene, og at taxe-lysene langs taxebanen blinker av og til.

- Har oppdaget at jeg kunne spille musikk med mediaplayeren i bakgrunnen, noe som nesten gav meg gåsehud, der jeg lå over skyene en mørk kveld opp mot Tromsø - og hadde Randy Crawfords nydelige låter på øret, med flyduren og ATC svakt i bakgrunnen, og månen på himmelen!! Herlig opplevelse!

Oppdaga et blinkende lys et stykke borte, og skjønte at det var et fly på vei sørover. Jeg var altså ikke alene heller over skyene!

- Landet i natt på Longyearbyen, men der fikk jeg problemer. Flyet gikk nede på rullebanen, men hjulenes "during" hørtes ikke, og det var umulig å bremse - måtte skynde meg opp igjen før jeg braste ut av banen. Dette skjedde to ganger. Er det noe "feil" med denne rullebanen?

Eller skulle det forestille hålke så det var umulig å bremse der?? [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

- Har lagt inn den siste SAS MD90 maskinen, og den er jo bare nydelig å se på (de fleste grafikkmuligheter på max), og å fly. Jeg får imidlertid ikke landingslys til å virke fra cockpiten. Sett utenfra lyses rullebanen opp normalt, men sett fra cocpiten er det mørkt ute på rullebanen. En bug??

Noen som vet om et bra panel til MD90 forresten?

Det som nå kanskje kan gjøre jula enda mer perfekt, for både meg og mange andre (tror jeg), er nye texturer fra Lennart (applaus for stor velvillighet og innsats for oss andre!!), krus fra Dag, og masse tid til å gjennomgå fly-skolen i FS!

En liten kommentar til slutt:

Har sett at det den siste tida har vært en del "krangling" og debatter om oppførsel, språk osv her på forumet.

For det første støtter jeg at det settes regler og grenser her!

Det er alltid en leders (Dag og de andre) privilegium - å ta avgjørelser - OGSÅ de upopulære avgjørelsene. Uten slik organisering, vil det bli anarki. Vær heller med på å gjøre det hyggelig her inne ved å unngå unødige episoder. Sånn er det overalt i samfunnet ellers!

For det andre så har jeg såpass mye erfaring med unge og eldre at jeg vet det er snakk om to "verdener" av språk, kommunikasjon osv.

La ikke disse forskjellene skape konflikter! La det være spennende med forskjeller, og bruk det konstruktivt og fornuftig.

Hvordan vi understreker vår kommunikasjon på, kan for de unges del være 3-4 smileys, mens det for en 35-åring kan være "overdreven briljering" med kunnskap, ...eller for den del - å ta en tur på stripa for å vise den nye Harleyen!!

Vi ønsker alle å bruke "midler" - hver på vår måte - for å vekke oppsikt og oppmerksomhet. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Misunnelse og/eller kritikk kommer vi til å være omgitt av - hele livet, uansett!!

(Søren.... det ble langt dette!! Nå må jeg jobbe igjen!)

NYT FS! Det gjør jeg for tida!!

BPET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...