Gå til innhold

Prøv denne, de som liker fjell.


Karl R Pettersen

Anbefalte innlegg

Like ved den 'flyplassen' som tidligere ble nevnt, 15S, ligger det en annen, 21W som også var - intressant.

Bruk Cessna 172 eller andre langsomme fly - dette må nytes [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Stripa bør være lang nok til å lande på, så du bør ikke bruke STOL-fly.

Ta turen KTCM - COTNY - MOUNT - 21W, i 5500 fot, VFR. Hvis realweather gir for mye skyer eller dårlig sikt, så juster ned dette. Du må nok klatre litt for å komme over siste 'knausen', ca 6000 fot. Ta så til høyre ca 90°, fly ett par minutter, så gjør du en venstre 180° sving mens du starter descend mot stripa (litt vanskelig å få øye på). Skrubb langs fjellsida mens du foretar en steed-descent med fulle flaps. Sikt før stripa og forbered deg på en lengre skimming fase enn normalt.

Oh my Godness for ett landskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey..Artig den turen,spesiel når jeg måtte presse cesnaen helt inn i fjellsia under landig.fløy vidre for å sjekke de andre plassene 27W/S88..ganske vanskelige de også,men det er området rundt, som imponerer,Fjell,Daler,Skog,Innsjøer..Så det er bare å fly i vei gutter.. [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

LN-EMK(HEAVY)

WIF-040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløy fra S88 til 27W, med real weather nå. ikke veldig enkelt. Har aldri vært i der før og viste ikke at det va SÅ høye fjell rundt... Prøvde IFR, men ATC sendte meg to ganger rett i fjellet... [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] Måtte ta saken i egene hender og fløy low-level, for å prøve å ungå skyene, men det gikk ikke. Skybasen var vel i ca 2500-3000' og toppene var på ca 5500' Først når jeg kom "on-top" så jeg hvor høye fjell det var rundtomkring. Så var det å finne 27W da.. Brukte en nærliggende (25nm...) VOR for å finne sånn ca. og så var det bare å gutse på gjennom skyene igjen. Siden 27W ligger på ca.2000' og skyene var i 2500' skulle dette gå bra... Vel, vel... etter et par nestenulykker kom jeg ned ved en innsjø. Når jeg fløy over den så jeg et rødt lys og fant til slutt flyplassen! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Dere bør prøve! Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...