Gå til innhold

kern på VATSIM igjen!!!


Jack J Jackson

Anbefalte innlegg

Hei

 

Så skal dere få høre om Svenskerns andre forsøk på VATSIM.

 

Stille og rolig start fra ENTO mot ENVA. HERLIG allene i lufta over Norge!!!

25nm kvar, da plusselig tar noen fra ENVA-TWR privat kontakt med meg på FSInn chat. Gjett hvis jeg nesten dr..t i buksa!!! Prøvde å fly, komme meg på appr/final og samtidig SKRIVE. Etter hvert prøvde jag å komme meg opp via audio men stresset som jeg ble, så greide jeg å stenge ap:n og fikk en missed approach. Men fikk god hjelp fra ENVA (hvem det nå var) som stille og rolig sa til meg (tekst) å gå på 090 så skulle vi nok greie dette. Hørte etter hvert TWR men han hørte ikke meg virket det som, men jag fikk beskjed om å skru opp volumet. Ja da..... da greide jeg å stenge ner den kontrollen også. Fikk beskjed om å ta det rolig igjen å prøve å starte opp kontrollen. Etter håpløse forsøk får jeg melding på skjermen "Runtime error" og så er FSInn mm borte.

 

Da prøvde jeg ikke mer med kontakten, det var derfor det ble tyst, uten landet så jeg fikk det i boks.

 

Ja, ja sån er det bare. Men nå j...ar SKAL jeg få det til. Drar til Sverige på noen dager på lørdag så før det må det bare skje.

 

Tips om hvordan jeg får audio:en å virke tas emot med åpne armer.

 

Jack J Jackson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort Takk til Daniel Klepp

 

som tok seg tid til å VENTE og gi meg privat melding om å gå tilbake

slik at vi fikk til noe.

 

Desverre fikk vi ikke riktigt til dette med voicen. Han hørte meg nesten ikke og jeg hörta ham som i en blekkboks med HØYT lyd.

 

Så nå er det kun dette med instillinger av lyd som jeg må få til. Tips på hvordan man kan sjekke dette?

 

 

Jack J Jackson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Daniel

 

Tusen takk for hjelpen i går!

 

Har sjekket mine instillinger i dag og kobblet da opp mot valgfri TWR og lydet IN var perfekt utenom at jeg får ut det i høytalerne i steden for i headset:et

Nivået var litt høyt men det gikk å regulere. Instillingene i FSX står slik at lyd fra flyg mm skal gå ut i høytalaren men tale skal ut i headsetet og det virker når jeg kjør FSX uten å være koblet til VATSIM.

 

Skjønner ikke hva som er feil på mikrofonen. Har prøvd med Microsoft Voice Recognition og lest inn tekst til World och det har fungert perfekt, så jeg trur ikke det er noe galt med mikrofonen, det er nok noe med instillingene. Har et Audio FX Pro 5+1 headset.

 

Noen som har tips på hva som er galt?

 

Fikk litt kjeft fra "min venn stridsflygeren" fra Sverige/Spania fordi at jeg ikke stannet kvar på chatten og at jeg ikke sa "Ha det" når jeg sluttet. Han sa at det gjør man!!!! Nå vet du at jeg skrev mail om at jeg fikk "Runtime error" og hele VATSIM kuttet ur. Jeg kom tilbake etterpå og vi snakket. Ber om unskyld hvis jeg ikke har følgt "normal procedure" det skal ikke skje igjen.

 

Håper jeg får det til ellers blir jeg frustrert.

 

 

Jack J Jackson

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he er i samme båt ny på Vatsim jeg og har kun flydd 3 turer, 2 ikke bra 1 veldig bra ;)

 

ATC gutta/Jente er til stor hjelp men kan anbefale txt i første runde til du har kansje flydd 5-10 turer på vatsim så gå over til voice. Txt gjør meg roliger :D

 

Slet med IRS allign, jeg trodde det var PC min som ikke var god da Autopilot ikke funka etter take off og måtte fly manuelt og alt merkelige ting skjedde men ting kommer med trening på Vatsim lykke til vider til oss begge;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...