Gå til innhold

Nikon SB600


Anbefalte innlegg

Hei. Noen av dere Nikonbrukere der ute som trenger en ektern blitz? Tenkte å selge min SB600. Kjøpte meg et Canon EOS 40D idag så jeg trenger ikke blitz til Nikon. Fikk solgt mitt D200 og gikk akkurat i null slik at det for min del lønnes å bytte tilbake til Canon igjen. Derfor vil jeg ikke ha Sb600 liggende ubrukt. Tilstanden er som ny. Om noen trenger er det bare å si fra hva dere gir for den så kan vi sikkert få til noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat har et D80 og har vurdert å kjøpe enten SB600 eller 800. Jeg skal spørre ham. Det hadde vært kjekt med en prisantydning, dog, og er det noe garanti på det? Jeg har lest at menyen på SB600 er mer kronglete (ifølge noen) enn på SB800, men kameraten min kommer uansett til å bruke automatikken i den. Akkurat det er jeg ganske sikker på.

 

Tør jeg spørre hvorfor du kvittet deg med D200 for å gå tilbake til Canon? D300 frister en smule her, men nå går jo ryktene på Akam om et kommende D700, som vil være fullformat til en hyggelig pris (20-25K antar jeg, men alt er bare spekulasjoner så langt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat har et D80 og har vurdert å kjøpe enten SB600 eller 800. Jeg skal spørre ham. Det hadde vært kjekt med en prisantydning' date=' dog, og er det noe garanti på det? Jeg har lest at menyen på SB600 er mer kronglete (ifølge noen) enn på SB800, men kameraten min kommer uansett til å bruke automatikken i den. Akkurat det er jeg ganske sikker på.[/quote']

 

Har SB-600 og har ingen problemer med den. Er ikke veldig mange menyer på den, men har allikevel mange muligheter! :)

 

Tør jeg spørre hvorfor du kvittet deg med D200 for å gå tilbake til Canon? D300 frister en smule her' date=' men nå går jo ryktene på Akam om et kommende D700, som vil være fullformat til en hyggelig pris (20-25K antar jeg, men alt er bare spekulasjoner så langt). [/quote']

 

D300 = LOVE! Helt sinnsvak prestasjon i lite lys og lynkjapp, angrer ikke ett sekund på kjøpet. Ang. D700 så har det gått store spesulasjoner om dette på Flickr, og tror vi endte opp med at å lansere D700 (noe som virker som ett rart navn), nå, eller iløpet av høsten ville være ett dårlig trekk av Nikon, da de "nettopp" lanserte D300. Hvis D700 er fullframe er det en LITT annen sak, men allikevel ett dårlig trekk sier mange, men kommer vel til å koste endel mer en D300 da.. Men vi får se! :)

 

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tro på D300 ja! Årsaken til at jeg går tilbake til Canon er at jeg fikk et så veldig godt tilbud på 40D. 5.780 kr spille nytt. D300 hadde nesten kommet på det dobbelte, så det var litt prisspekulasjon med i bildet. Tenker å bruke Sigma 10-20, Canon EF 50 1.8 og EF 70-200 f4.0 L USM til apparatet samt EX430 blitz. Har objektiver slik at jeg kan bytte likt mot likt med untak av det siste.

 

Har hørt mye bra om 40D også. Skal være omtrent på høyde med D300 mtp bildekvalitet. Tror nok D300 har sine sider som er sterkere, blandt annet autofokus og hurtighet. Ikke umulig at man bytter over til Nikon senere. Synes både Canon og Nikon har mye bra å by på og apparater fra begge produsenter har vært en fryd å bruke. Har hatt mange Canon apparater og ser frem til å bruke 40D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...