Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen folkens :) I dag fløy jeg Gardermoen-Lisboa med 737-700 (as usual) og hadde en flott flytur. Men flyturen startet ikke så flott. En pilot som skulle ta av på 01L på Gardermoen trykket på pause og jeg ventet. Han sto stille i luften i ca 5 min, men jeg gadd ikke å vente mer så jeg tok av før han fikk flytta på seg. Jeg visste at han hadde tatt av sent på rullebanen så jeg ville komme over flyet hans uansett. Jeg tok av på 01L og fikk TRAFFIC-warning på skjermen, men det gikk bra:

Vatsimnesten-krasj.jpg

Så over til resten av flyturen. Gadd ikke å ta mye bilder i dag, var for det meste borte fra cockpiten på cruise så tenkte ikke på å ta bilder egentlig. Men fikk tatt litt bilder på ground.

Her et bilde fra cruise, dette er tatt før jeg kom inn i britisk luftrom:

SAS38.jpg

Parkert på gate i Lisboa. Sier "adeus" til ATCen i Lisboa og tar shutdown-checklisten:

SAS26-1.jpg

SAS27-2.jpg

Kommentarer settes pris på!

Skrevet
Flotte bilder!

Når slikt inntreffer noterer du ned callsign og tidspunkt for å overlevere dette til SUP så vil de ta der videre. :)

Han som fløy var norsk og fløy for SAS Norge han også. Tror han pleier å sitte som ATC rundt omkring i Norge hvis jeg ikke husker feil. Chattet litt med han etter take off og han sa at han måtte en tur på do og derfor tok han pause i simmen. Er ganske uansvarlig gjort, men det for gå :)

Takker for kommentarene.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...