Gå til innhold

Støtten Lånekassen gir


Øystein H. Larsen

Anbefalte innlegg

Leser at du kan få opp til 140.000 i støtte til deler av den norske utdannelse av trafikkflygerutdannelsen, fordelt på 2 semetere. 140.000 på 2 semester er mer enn vanlig støtte?

 

La meg forstå det riktig. 2 semester er 1 år, sant? *flau*

Hva om jeg bruker 10 mnd på hele krediteringen? Får jeg likevel fullt lån og stipend? Altså 140.000 fordelt på 2 semester?

 

Dere som har mottatt støtten, hvordan fordeles summen utover året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fortelle deg hvordan støtten fordeler seg når du får utvidet støtte, men jeg kan fortelle deg hvordan det er med vanlig studielån. Da utbetales det ca. 88000 over to semestre (1 år). 16000 ved semesterstart og deretter 6200 i måneden. Et studieår er 10 måneder.

 

Mvh

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil se nesten dobbelt så mye i utvidet støtte(i løpete av juni øker grensen til 160.000). Regner med noen som har fått støtten fra Lånekasse kan gi nærmere informasjon.

 

Det er i såfall overraskende at Lånekassen gir utvidet støtte. Veldig bra for min og andre sin del som planlegger flygerutdannelse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...