Øystein H. Larsen Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg tror også opptakskravene kommer til å bli tøffe å bestå for den dødelige. Jeg har såpass stor tro på meg selv, og for så vidt andre også, at jeg tror jeg består, men jeg tror ikke jeg når til topps. Hvordan vet jeg det? Jeg har noen år på bakken og har erfart jeg jeg vel og bra takler tester, men jeg gjør det nok ikke bra nok. Dessuten tror jeg alle som har helsa i behold og som ønsker å bli pilot kan bli det, selv om de skulle gjøre det mindre bra på testene. Søker blir jeg å gjøre, men ønsker først og fremst å reise til USA, selv om det vil koste meg noe mer. I USA er det mulig å få seg jobb som instruktør og også andre flyjobber, selv med bare 250-300 flytimer. Markedet er større i USA. Man kan vel til og med søke jobb i Canada, selv om du har utdannet deg i USA(?) Opplevelsen ved å bo i USA i 2 år er unektelig litt av en opplevelse. Du lærer deg et nytt språk og ny kultur. Mulighetene er mange. Disneyland, New York, Las Vegas, Area 51(!?), amerikanske damer etc.. Når det gjelder klima skal jeg ikke uttale meg stort, men tipper utfordringene været gir i USA, vil kunne gi deg samme utfordringer her i Norge. Er du heldig og finner deg en skole i USA hvor været holder seg godt og varmt, ja, da er det bare å kose seg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicklas Winger Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Tror nok Jan Reidar siktet til utfordrende vær i Florida, mens her i Norge kan det vel bli såpass at man ikke kan fly i det hele tatt. (Nå skal ikke jeg tale for været i Florida; vet ikke hvor ofte de stenger der akkurat.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Forseth Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Tror ingen hevder at været er så mye verre her enn der, men man kan ikke stikke under en stol at man kanskje får mer relevant erfaring med norsk vær når man flyr i Norge. Tordenvær og sykt kraftig regn/hagl er kanskje mindre vanlig i Norge enn Florida, mens kong vinter kanskje er noe mer viktig å få oppleve for noen som skal fly f.eks for WIF/LTR. My 2 cents Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Grut Hilstad Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg tror også opptakskravene kommer til å bli tøffe å bestå for den dødelige. Jeg har såpass stor tro på meg selv' date=' og for så vidt andre også, at jeg tror jeg består, men jeg tror ikke jeg når til topps.[/quote'] Jeg tror det er slike tanker som stopper noen i utgangspunktet. Personlig har jeg sans for ordene GI GASS! Jeg skal ikke legge meg mye oppi diskusjonen om fordeler og ulemper med utdanning i Norge kontra USA. Når det gjelder UiTø er jeg nysgjerrig på om man vil bruke modellen til Lund Univ. School of Aviation som et slags forbilde. Med all utdanning (inkl. typerating) og praksis i et flyselskap innbakt i én pakke tror jeg man har noe på gang. Anders: Interessant grammatikk i signaturen din! :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øystein H. Larsen Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg tror det er slike tanker som stopper noen i utgangspunktet. Personlig har jeg sans for ordene GI GASS! Jeg kommer til å søke, ingen tvil om det. Hvorfor skulle jeg ikke forsøke? Det handler om å være realist, ikke pessimist. Det er mange som ønsker å bli flyger o¨g nå åpner muligheten seg. Det må være en seleksjonsprosess for å luke ut mange. Og det er kun toppen som står igjen. Jeg er av den oppfatningen at ønsker du å bli pilot, så er det ingenting som stopper deg. Jeg har heller ingen tro på at den som scorer topp vil bli en bedre pilot enn han/hun som scorer middels. Jeg har ingen superhjerne, men jeg forstår, løser og lærer. Det holder for meg og det holder for deg. Uansett hvor vanskelig opptakskravene ved UiTØ måtte være! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Tror ingen hevder at været er så mye verre her enn der' date=' men man kan ikke stikke under en stol at man kanskje får mer [b']relevant[/b] erfaring med norsk vær når man flyr i Norge. Tordenvær og sykt kraftig regn/hagl er kanskje mindre vanlig i Norge enn Florida, mens kong vinter kanskje er noe mer viktig å få oppleve for noen som skal fly f.eks for WIF/LTR. My 2 cents Vel... når været blir dritt (snø, "lav sikt", ising etc.), så blir skoleflyene stående på bakken uansett, så det eneste man blir erfaren i på skolenivå der oppe er å sitte på bakken med fingern i rompa og se på det, mens utdanningen tar lengre tid og med dårligere kontinuitet... My 2 cents... Hilsen T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Da kan man vel gjennomføre teoriundervisningen på slike dårligværsdager? My 2 cents... Nå har vi snart en hel dollar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 En god teori, men jeg tror det kan bli vrient i praksis... Litt mer omfattende enn hva som foregår på LFS, og jeg blir tvilende til teorikapasiteten i perioden som er avsatt til flyging. NAC var i sin tid en katastrofe på det området, men kanskje UiTø blir annerledes mtp tilgang til ressurser. Får håpe det... Another 2 cents... 8 til nå, så et stykke igjen til dollaren. Hilsen T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.