Gå til innhold

Stavanger Lufthavn Sola RC1


Anbefalte innlegg

Kommer vel i løpet av helgen. Klipp fra readme fila:

 

Aprons, runways og taxiways stemmer med virkeligheten pluss/minus noen meter

 

Alle bygninger på rett sted

 

For første gang flatten som stemmer nøyaktig med terrenget med korrekt overgang til havnivå...ikke noe "oppovervann"

 

Noenlunde "real" terminal og parkeringshus (brukbare Microsoft modeller)

 

Alle gater korrekt nummerert og plassert etter GPS

 

Viktigste veier internt på flyplassen tegnet opp (ikke ferdig ennå)

 

Fungerende Fuel Truck (stresset som vanlig - designerens rett til å lage litt moro!)

 

Lysmaster

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dette ser jo kjempebra ut. Har faktisk selv sittet å begynnt på en oppdatering av ENZV, men nå som du har gjort så bra arbeid så legger jeg mitt på is. Jeg ser ut i fra bildet at du ikke har tatt med Sola Flymuseum i nordenden av flyplassen. Det hadde vært veldig fint om du kunne lagt til denne hangaren også med taxe vei inn. Det er litt viktig for oss som faktisk har Sola som hjemmebane og siden simmulatoren vår er plassert i den hangaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arghh...så måtte *akkurat den hangaren* komme opp ... :grin:

 

Den er et stort problem når det gjelder flattening. Nettopp der taxiway til denne skal gå, har jeg lagt et "sloped polygon" for å få nordenden av flyplassen naturtro. Jeg kan ikke legge taxiway polygoner ned dit fordi hvert slikt polygon har sin egen flattening innebygget, og da vil området heve seg opp igjen samt at det blir "oppovervann" i fjorden.

 

Så flattening er korrekt der...hangaren vil komme cirka 2 meter over havnivå (ser det er slik i virkeligheten). Men jeg kan ikke legge taxiway...jeg kommer kun til å legge en passende gråfarge...muligens et vei polygon. Me får sjå :smile:

 

PS: Var forresten akkurat der jeg engang i tiden avbrøt 3-mila som rekrutt. Tok meg en god hvil ved hangaren og marsjerte så tilbake til Madla. Hvilket var like langt som å fullføre marsjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger egentlig ikke taxevei inn til den hangaren, men en vanlig vei hadde vært fint, og hvertfall plassert en hangard der som ser noenlunde lik ut som den i virkeligheten. Hvis du legger litt ekstra arbeid ned i Sola så kan du få komme å fly 737'en vår der når du er i Stavanger neste gang. Hadde vært fint med litt flere bilder fra forskjellige vinkler. Jeg kan gjerne bistå med litt arbeid dersom du trenger hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg legge inn en veistubb dit i dag. Jeg har ellers ingen gmax modeller (tar for lang tid/for lite billedmateriale)...så jeg kommer til å bruke MS modellen av Braathens hangaren fra ENGM. Den ligner faktisk ganske mye på Flymuseet sin...og det står ikke Braathens på den.

 

Kontakter deg på PM om jeg kommer på noe :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du kom med det spørsmålet!

 

Her kommer jeg med noen:

 

(Jepp skal legge inn centerline lys 18/36...)

 

Har den andre runwayen også centerline lys?

 

Skal taxiway C og exits C1, A2 og C3 ha centerline lys? Er litt i tvil om hvor taxiwayene har centerline lys og hvor de ikke har det...var nettopp på vei til AIP Norway for å finne ut av det...

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde også vært fint om du kunne fått til overgangen mellom Helikopter siden og Flyterminal siden litt mer lik virkeligheten. Apron skal ikke gå i ett der. Det skal være adskillt men med taxevei i mellom. Se bilde her: http://www.airliners.net/photo/-/-/0693298/L/&width=1200&height=912&sok=&photo_nr=477&prev_id=0693382&next_id=0691521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det til!

 

Har nå en liten bakke ned til flymuseet med "taxiway" texture. Kun litt justeringer av farger og bredder igjen. La inn et nytt bilde. Har etter at bildet ble lagt inn fått det helt rett...bruker flere veier på rad for å lage asfalt "apron" foran hangaren.

 

Når det gjelder overgang mellom helikopteroppstilling og resten ser jeg at bildet er fra 2004. Ser det ennå slik ut der i dag?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde vært ryddet opp litt i "aerial" bildene på Airpics og lignende steder, mange av de er håpløst utdaterte. Har selv kastet en haug bilder jeg har samlet gjennom årene fordi de ikke lenger stemmer med terrenget.

 

Da ble flymuseet forbausende likt med virkeligheten til slutt. Du skal ha takk for inspirasjonen. Har du lyst på en beta så send en PM :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...