Gå til innhold

Oslo - New York på 50 minutter


stian gjervik

Anbefalte innlegg

Absolutt ikke trygt [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

quote:

Styrter i sjøen

Sammen tester de altså Hyper-X ute i Stillehavet. Prototypen boltes fast under et vanlig B-52 bombefly og flys opp til 20 000 fot høyde. Der slippes superflyet, og en rakettmotor driver farkosten opp i en fart av 3200 km/t.

Så kobles den nye ”scramjet”-teknologien inn, og flyet skal på egen hånd akselerere opp til 8000 km/t. Planen er å holde toppfart i 10 sekunder, som vil gjøre Hyper-X til det raskeste fly i historien. Deretter vil prototypen – som det har kostet halvannen milliard å utvikle – styrte i sjøen og synke.

 


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første testen gikk ikke så bra.

quote:

The X-43A is designed to be the first scramjet-powered vehicle, capable of attaining speeds as high as Mach 10. The X-43A mission, first in a series of three, was lost moments after the X-43A and its launch vehicle were released from the wing of the NASA B-52 carrier aircraft. Following launch vehicle ignition, the combined launch vehicle and X-43A experienced structural failure, deviated from its flight path and was deliberately terminated.

Mer info hos www.spaceflightnow.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skeptisk!

Jeg elsker å fly og synes noen ganger den to timer lange turen fra Oslo til Tromsø blir i korteste laget. Den har dessuten ikke like mye sjarm som det MD-80 og Boeing 737, i den grad de har noe sjarm. HyperX vil jeg ikke regne som et vanlig fly. Hvis man setter en amatør bak spakene på en slik maskin vil man ha forlatt solsystemet før man vet ordet av det! I en så syk fart som dette er vil du ikke klare å holde deg på marshøyde 33000 fot. Jeg synes det skal ta litt tid å fly til New York.

Jeg tror dette flyet også kan brukes som bombefly, og skal kunne være i luftrommet over f.eks Kosovo på 30 minutter, klar til å bombe - fra Rommet. Så enkelt synes jeg det ikke bør være å sette i stand til en krig. Amerikanerne brukte mange måneder på å gjøre seg klar til luftangrepet mot Kosovo i 1999, og planla og etablerte baser i Italia og Hellas. Det er bra, for det skal ikke være enkelt å sette i stand en krig. Nei, jeg synes heller vi skal spare HyperX til vi må sloss mot en stjernekriger [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det hadde vææærrrt kult å komme Oslo-New York på 50 min [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Men det kreves skikkelig opplæring for styre den her. Blir den kapret vil den komme ut av posjisjon og kommer ut av denne store galaksen og ende i et sort hull [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] Og det hadde vært deiligere å komme til egypt. En flytur på 5-6 timer er ganske hard for jeg som er 11 år. [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skeptisk!

Jeg elsker å fly og synes noen ganger den to timer lange turen fra Oslo til Tromsø blir i korteste laget. Den har dessuten ikke like mye sjarm som det MD-80 og Boeing 737, i den grad de har noe sjarm. HyperX vil jeg ikke regne som et vanlig fly. Hvis man setter en amatør bak spakene på en slik maskin vil man ha forlatt solsystemet før man vet ordet av det! I en så syk fart som dette er vil du ikke klare å holde deg på marshøyde 33000 fot. Jeg synes det skal ta litt tid å fly til New York.

Jeg tror dette flyet også kan brukes som bombefly, og skal kunne være i luftrommet over f.eks Kosovo på 30 minutter, klar til å bombe - fra Rommet. Så enkelt synes jeg det ikke bør være å sette i stand til en krig. Amerikanerne brukte mange måneder på å gjøre seg klar til luftangrepet mot Kosovo i 1999, og planla og etablerte baser i Italia og Hellas. Det er bra, for det skal ikke være enkelt å sette i stand en krig. Nei, jeg synes heller vi skal spare HyperX til vi må sloss mot en stjernekriger

 

HELT ENIG MED DEG!!!!!!!!!!!!! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/blush.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/blush.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/blush.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/blush.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...