Gå til innhold

Trøbbel med forumet


Dag Johansen

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag lagt inn ny versjon av programvaren til dette forumet, men jeg rakk desverre ikke å gjøre alt klart. Som dere ser er det en del ting som ser litt annerledes ut, og dette er ting jeg vil ordne opp i etter hvert.

Det som ikke funker er mailfunksjonen - dere vil derfor ikke få mail som dere pleier fra forumet - dette er noe jeg vil fikse i løpet av natten eller morgendagen....

Får dere noen feilmeldinger eller noe slikt må dere poste det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan da? Jeg har sett at man ikke kan få mail påminnelse på emmene sine når noen svarer? Og hvorfor har du problemer? [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er oppsettet av perl på denne serveren til Nextra. Det ligger vel inne 4 versjoner nå, og alle har ikke de samme modulene installert. Når jeg så trenger en modul som igjen er avhengig av en annen som ikke ligger inne til den versjonen av perl jeg bruker blir det trøbbel. Jeg brukte litt tid i går på å forsøke å finne en mulighet som kunne funke, men det lyktes ikke. Jeg tror heller jeg kontakter Nextra i morgen og får de til å legge inn de riktige i stedet for å knote rundt med dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal problemet være løst og alt skal fungere som før.

Dere bør forresten ta dere en tur innom "min profil" øverst på siden her og sjekke om dere har fått noen personlige beskjeder mens mailfunksjonen var nede. Det er ikke sendt ut mailer til dere som har fått slike de siste to dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det ikke så greit - vi gjorde endringer på serveren som igjen førte til feil på andre siter som jeg deler server med. Vi har derfor nå flyttet flightsim.no til en egen webserver slik at problemet skal være løst en gang for alle. (Takk til Nextra som fixet dette uten videre...)

Nå er det slik at det tar noen timer før denne endringen blir registrert i DNS over alt, og jeg venter derfor til i morgen før jeg starter mailfunksjonen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Dag Johansen:

Nå var det ikke så greit - vi gjorde endringer på serveren som igjen førte til feil på andre siter som jeg deler server med. Vi har derfor nå flyttet flightsim.no til en egen webserver slik at problemet skal være løst en gang for alle.
(Takk til Nextra som fixet dette uten videre...)

Nå er det slik at det tar noen timer før denne endringen blir registrert i DNS over alt, og jeg venter derfor til i morgen før jeg starter mailfunksjonen igjen.

Kul logo Dag. Istenden for Adminstrator stor det flightsim.n Kult

[image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dette ikke bygger opp til avsim tendenser... De avatarene der er stoooore, stygge, skjemmende for informasjonen, og ikke minst unødvendige. Hvis avatars er tillatt bør de holdes minimale. (IMHO, don't flame).

Emm, de på avsim forumene er en del av signaturen, ikke avatars på siden. Sorry.

[ 27-10-2001: Endret av: Karl R Pettersen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jakob Jakobsen:

Alle kan sette inn sin egen "avatar", da. Gå på "min profil", og skriv inn addressen til et bilde du vil bruke...

Dette vil ikke fungere. Det bildet du der legger inn vil kun vises på profilsiden din (slik at andre kan se hvordan du ser ut).

Jeg vil ikke legge inn muligheten for "avatarer" i kolonnen til høyre her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...