Gå til innhold

Fly med Quantas


Raymond Bergseng

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg kikket litt på billetter til Sydney, Australia hos British Airways på nettet nylig. Jeg fant et fly, operert av Quantas Airways, som gikk fra London til Sydney. Jeg fikk oppgitt at flyet var et 747 og at reisen tok litt over 21 timer.

 

21 timer er vel litt over hva en 747 klarer uten å måtte fylle drivstoff. Det var ikke oppgitt noen mellomlanding. Vet noen hvor man vanligvis mellomlander når man flyr London-Sydney med Quantas? Og snakker vi bare mellomlanding her, eller bytte av fly?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer er vel litt over hva en 747 klarer uten å måtte fylle drivstoff. Det var ikke oppgitt noen mellomlanding. Vet noen hvor man vanligvis mellomlander når man flyr London-Sydney med Quantas? Og snakker vi bare mellomlanding her' date=' eller bytte av fly? [/quote']

Det er snakk om mellomlanding ja, husker ikke om det kun er i Bangkok eller om de også har stopp i Singapore på noen av rutene. Hvorvidt det er bytte av fly eller ikke vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellomlander i Bangkok, og det er samme maskin som fortsetter. Men crewet byttes, så passasjerer må gå av flyet en liten stund (men kan lemne tingene de ikke ønsker å drasse på ombord (taxfree varer MÅ lemnes ombord, du får dem nemlig ikke med når du skal gjennom security igjen)).

 

 

Hilsen T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at denne flyturen var den beste opplevelsen jeg noen gang har hatt innen luftfart:) Utolig bra service og entertainmenten var helt topp.

Det ble madam'en glad for å høre... ;)

 

du må fly med Singapore airlines fra singapore:P da får du sitte på A380:D

Forhåpentligvis er det ikke altfor lenge til det er A380 med Qantas fra London heller... de skal til London-basen, som så langt kun opererer rutene til Singapore, Bangkok og Hong Kong.

 

 

Hilsen T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar. Det hørtes ut som en bra flight. Hørtes litt ut som da jeg fløy Singapore Airlines med deres 747 for noen år siden. Der var det også god service og bra entertainment-system :) Godt å vite at det er samme maskin hele veien også.

 

747 er mitt favorittfly, så jeg flyr gjerne det. Jeg flyr sikkert med A380 etter hvert også, men føler ikke noen bråhast med å få det gjort :)

 

Uff, nå må jeg se å få kommet meg tilbake til Australia ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...