Gå til innhold

Test av FS Altitude


Anbefalte innlegg

Hallo hallo!

 

 

For noen dager siden var det en kort diskusjon om det nye add-on´et FS Altitude i FSX-forumet. Jeg bestilte og fikk det i forrige uke, og i dag har jeg fått tatt en liten test. Greia med denne pakka er at den viser photoscenery når man kommer opp i en viss høyde, og den skal dekke det meste av Europa.

 

Virker det? Verdt pengene?

For meg kostet hele greia inkludert frakt og alt over 500 kroner, og det er ikke dette verdt. Det sies at det skal være en flytende overgang fra FS Altitude til default (eller hva du nå måtte ha) når du descender (og climber), men den gang ei. Det ser oppriktig stygt ut helt til du kommer opp på flight level 150 sånn cirka. Det dukker også opp noen blå flekker her og der. Om det skal være vann veit jeg ikke, men jeg tror det.

 

Noen steder ser FS Altitude ganske greit ut, mens det andre steder ikke er noe særlig. Spesielt i Finnmark fikk jeg dårlige resultater, og jeg er heller ikke imponert over byområder og over flate landskaper.

 

Nok pjatt, her er bildene. Men en viktig ting.... og jeg gjentar VIKTIG ting: Jeg har gitt fullstendig blaffen i feilmeldinger og alt som har dukket opp i cockpit. OM jeg har ligget på 140 eller 350 knop har jeg ikke brydd meg om her, for målet har vært og knipse bilder :) Mulig noen av dere må scrolle som gærninger for å se bildene, men men.

 

 

 

På vei til Bergen i 737-300. Folgefonna sees ut til venstre. Ligger her på cirka FL160

folgefonna.jpg

 

 

 

 

Cruiser over fantastiske Hardangerfjorden

 

hardangerfjorden.jpg

 

 

 

 

 

 

Hardangervidda, med Møsvatnet i det fjerne. På vei til Bergen i 737-300. FL160.

hardangerviddamsvatnet.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Jostedalsbreen. En avstikker på vei til Flesland.

 

jostedalsbreen.jpg

 

 

 

 

 

 

Over Sognefjorden. Aurlandsfjorden sees også her. Flyr fortsatt 737-300. Husker ikke altitude.

sogneaurlandsfjorden.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Flyr 180 grader mot Trondheim. 737-300

trondheim.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Og så ble jeg lei av å teste FS Altitude, så jeg gikk over til å se hva Ultimate Terrain Europa X kunne gjøre for meg i Østerrike. Her over vinterbyen Garmisch Partenkirchen

 

garmisch2.jpg

 

 

 

 

 

Vet ikke helt hva vi kan konkludere med her. Hva synes dere om FS Altitude utifra hva dere nå har sett?

Burde sikkert hatt skikkelige sammenligningsbilder, men det orket jeg ikke :)

 

La ut noen flere bilder på forumet mitt hvis dere vil se: The World of FlightSim

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...