Gå til innhold

Valg av utdanning


Fawzi Attia

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Jeg lurer på følgende:

Jeg har alltid hatt lyst å bli yrkespilot, men jeg har dårlig hørsel på det ene øret, og dermed vil jeg sannsynligvis ikke bestå det medisinsk testen.

 

Har dere noe forslag på hva jeg kan utdanne meg som innen flybransjen? Jeg studere nå noe som er totalt motsatt av flybransjen, men det er ikke akkurat noe for meg ser det sånn ut.

 

Thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kunne gjøre først er å teste hørselen din på en skikkelig måte hos en lege.

Det kan faktisk hende hørselen din er god nok likevel.

 

Ellers er det jo andre muligheter i flybransjen. Du kan jo studere noen tekniske fag, så kan du mekke på flymotorer. Eller kanskje flygeleder er et allternativ.

 

Eller så finnes det jo andre stillinger innenfor administrasjon, baggasjehåndtering, logistikk, kundeservice, sikkerhet bare for å nevne noe.

Er ikke alle jobber du trenger så mye utdannelse til heller.

 

Mitt råd er å lese stillingsannonser på f.eks Finn.no. Der står det også mye om hva slags utdannelse man bør ha.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...