Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter det jeg har forstått, er det flere i dette forumet som skal reise "over dammen". Hvordan gjør dere det egentlig med finansieringen? Kanskje litt privat spørsmål, men uten penger kommer man ikke langt. Jeg har planer selv, så noen gode tips håper jeg dere har. Det er sikkert ikke mange som har 400.000,- cash, så et lån må vel til. Sikkerhet er greit, men hva med nedbetalingen? Får dere utsatt nedbetalingen/renter til dere er ferdig med utdanningen?

For det første skal det tynes mest mulig ut av hver krone (helst mer) fra en "stakkars" flygerspire og på toppen av det hele skal det ikke være mulig å få lån i Statens Lånekasse....forstå det den som kan......

Mvh

Geir-Tore Aunmo [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

Skrevet

Da jeg startet min utdannelse som jeg tok ved Agderfly AS, kjevik måtte jeg ta opp et lån. Det var ikke snakk om noen form for studie lån eller stipend.

Lånet jeg tok ble betalingsfritt i til jeg var ferdig utdannet i den forstand at rentene akumulerte opp lånet. Jeg hadde den sikkerheten at jeg hadde et arbeid som systemutvikler ved siden av utdannelsen som jeg fortsatte med etter jeg hadde papirene i hånden.

I dag arbeider jeg som flyger og synes det var verdt pengene.

Jeg vil gjøre deg oppmerksom på at en grunnutdannelse ikke vil gi deg et arbeid. Man må samle timer evt. kjøpe et first officer kurs som koster 100.000 - 200.000 kr. (Dette kan f.eks gjøres i USA).

En del av de mindre selskapene krever også at du selv betaler for utsjekken på flytypen evt. binder deg for X antall år.

Lykke til

Mvh

Jan Roger Ekedal

[ 04-10-2001: Endret av: Jan Roger Ekedal ]

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...