Gå til innhold

METAR-filer


Frank Ånstad

Anbefalte innlegg

Njaa - sånn bortimot hver time [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Jeg får holde et øye med den der og se hva som skjer. På natten har den ikke noen problemer, men på dagtid skjer det enkelte ganger at scriptet ikke får hentet filene.

Metarfilene (txt og zip) som inneholder data for hele verden ser ut til å fungere bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T

 

Tror ikke noe særlig på dette med oppdateringer HVER time.

Var inne på ENBR igjen kl. 22:45. Da fikk jeg frem ops fra kl. 17:20. Etter min regning skulle jo det bli 5 t 25 min.

siden siste oppdatering.

Er det riktig at de skal oppdateres HVER time, eller det hver sjette time. Ja, jeg bare spør!

Med hilsen

Frank Ånstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1720, er det lokaltid eller Zulu ?

Problemet ligger neppe hovedsaklig hos Dag (bortsett ifra de gangene scriptet hans ikke henter ut værdata), men hos andre servere som ikke blir oppdatert.

Om du vil ha ferske data for norge se på IPPC, her har du tilgang til samme databasen som lufttrafikktjenesten har, dvs den serveren hvor f.eks. tårnet på flesland legger inn data.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om ZULU tid.

Problemet er at serveren som jeg henter filene fra er noe belastet til tider. Når jeg henter filer til denne norden-filen henter jeg disse en for en, og det skjer ofte at serveren stopper opp før jeg har mottatt alle filene. Jeg skal skrive dette litt om i dag slik at jeg henter disse filene i flere bolker, og det kan jo være at det vil hjelpe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...