Gå til innhold

Flyger VS å bli gammal..


Kristoffer Birkaas

Anbefalte innlegg

Veldig enig med deg her Lars-Petter.

Jeg tror at dersom en flyger tjener over gjennomsnittet vil dette virkelig bidra til å gi et "lettere" liv. Man slipper å leve (forhåpentligvis' date=' dersom man har litt økonomisk fornuft og innsikt) på slikk og ingenting hele veien, og har som regel nok til å betale unna det man skal.[/quote']

 

Det er dessverre ikke slik det er, det har ihvertfall jeg opplevd. Mer penger gir kun lyst til større hus, bil, båt, hytte osv, og følger man alt man har lyst til (som stort sett de fleste mennesker i verden i dag gjør) blir det akkurat like trangt budsjett som før. Bekymring kan man bli fri fra uansett økonomi, og å prøve å tjene mer penger er ikke løsningen. Har ihvertfall ikke vært det for meg så langt. :)

 

Hva gjelder stråling' date=' så tror jeg ikke en pilot vil bli så voldsomt mye mer utsatt enn gjennomsnittet. Tenk hvor mye du går med mobiltelefonen i lommen, alle som prater i den rundt deg, trådløse nettverk, laptoper osv. I cockpit utsettes man muligens for kosmisk stråling og slikt, men på den annen side så er man da fritatt fra de ovennevnte (mobiler, trådløst nett o.l). Sånn sett burde det vel nesten gå opp i opp? [/quote']

 

Vel, du sitter med en radar på ca. 9300 MHz mellom beina, en enhet som er forbudt å bruke på bakken før man er på rullebanen fordi det kan være til skade for bakkemannskap. Et rykte sier at piloter får 70-80% jentebarn pga. dette, men hvor mye man skal tro på det er en annen sak. Eller hva tror du Mads-Inge? Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er dessverre ikke slik det er' date=' det har ihvertfall jeg opplevd. Mer penger gir kun lyst til større hus, bil, båt, hytte osv, og følger man alt man har lyst til (som stort sett de fleste mennesker i verden i dag gjør) blir det akkurat like trangt budsjett som før. Bekymring kan man bli fri fra uansett økonomi, og å prøve å tjene mer penger er ikke løsningen. Har ihvertfall ikke vært det for meg så langt. :)

[/quote']

 

Det er jo nettopp det jeg mener med litt økonomisk fornuft og innsikt, Martin. At man, selv om man eksempelvis tjener 1 mill. i året, fortsatt tenker fornuftig, og heller disponerer pengene litt fornuftig. Og tro meg, det fungerer helt flott, hvis man har den disiplinen og fornuften som trengs. :) Men, som du sier. Du har opplevd noe annet, så det vil jo selvfølgelig være forskjellig fra person til person :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad
Den kanadiske undersøkelsen konkuderte med at pilotene hadde bedre helse (og lengre levealder) fordi de tok bedre vare på helsa ved å trimme/passe kostholdet' date=' osv. [/quote']

 

Mulig det....jeg kommenterer ikke dette mere, har såpass mange innen luftfarten som har fortalt noe annet, uten at jeg har noe undersøkelser....men min oppfattelse basert på det jeg har hørt....og i og for seg sett..

 

Og det hadde jo bare hvert flott og bra om det var slik at man hadde bedre helse.. Noen som har noen peil på hvorfor man ikke bruker det nye avisnings anlegget på Gardermoen?

 

Men jeg mener nå bestemt at jorda er flat også jeg da...... :grin:

 

Var vi egentlig på månen noen gang...he he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...