Gå til innhold

US regional Horizon går for full Q400 line-up!


Olav M. Rønningen

Anbefalte innlegg

Leser i februar utgaven av Flight International at amerikanske Horizon vurderer å kvitte seg med sine samtlige CRJ700 til fordel for en enhetsflåte av Q400 som de allerede har 33 stk av. Mye av grunnen til dette er økende drivstoffpriser, samt at operatøren har veldig god erfaring med Q400. De går faktisk så langt som å si at hvis de bestemmer seg for denne løsningen, men ikke får økt leveringstakten av allerede bestilte 15 stk Q400 fra Bombardier vuderer de faktisk å kjøpe hele eller deler av SAS sin grounda Q400 flåte.

 

Horizon har i dag en Bombardier flåte bestående av 21 stk CRJ700, 18 stk Q200 og 33 stk Q400.

 

Bombardier er i en fantastisk utvikling for tiden, og Q400 er den populære modellen.

 

Skal i sannhet bli morsomt å se hvilket trekk SAS foretar seg i Q400 sagaen. Går de for nye Q400 havner de jo ikke akkurat fremst i den langen køen av Q400 kunder. Går de for CRJ blir det en dyrere løsning noe SAS bør unngå. Finansiell styrke er vel ikke akkurat et varemerke SAS er blitt kjent for de siste årene........ Og klokka tikker og tiden går....... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et poeng, Clamer, men jeg tror passasjerer glemmer fort (kanskje untatt dem som var med på disse gearkollapsene). Frustrasjoner vedr. streiker, eller faren for dem, er noe de fleste passasjerer bruker lenger tid på å legge bak seg.

Dette er ikke bare mine egne bektraktninger men også basert på artikler jeg har lest om emnet. På den annen side trenger det jo ikke stemme for det.

 

For egen regning vil jeg si at jeg ikke hadde hatt noen problemer overhodet å fortsatt fly med SAS sine Q400.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...