Gå til innhold

A new event group has arrived - Norwegian Eagles!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Kjære med-simmere!

 

Det er med ære, og stolthet at jeg kan få presentere dere ovenfor neste generasjons "Gutta På Tur", Norwegian Eagles har landet!

 

Som kjent har jeg den siste tiden postet både løst og fast rundet denne nye "event group'en", og etter litt tid har jeg endelig kommet fram til ett passende navn, og ett passene mål, det å gi DERE en litt mer spennende opplevelse ved bruk av FS og VATSIM!

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

Grunnsteinen ble lagt;

 

Ikke skal jeg dreie ut i en evighet, men synes det er på sin plass å fortelle litt om opphavet! Det hele startet i de varmeste FS2002 dager, hvor jeg og min gode venn Julian Barratt-Due bestemte oss for å etablere "Gutta på Tur" som skulle sørge for å arrangere groupflights til alle årets, og døgnets tider! Dette ble en stor suksess, med både faste og nye piloter for hver tur. Den gang var hovedmålet å arrangere charterturer, helst så tidlig på morgenen som overhodet mulig! Egen hjemmeside fikk vi også, som etter min mening var meget så bra laget og inneholdt de viktigste elementer, som turinformasjon, medlemmer og bilder! Dette klarte vi å holde gående i over ett år hvis jeg ikke husker helt feil, MEN så ble det pluttselig stopp! Jeg begynnte å ta PPL-A lappen, og FS holdt liksom ikke forventningene lengre, i tillegg var videregående for tur og tiden ble knapp. Julian fikk smaken på ungkarslivet og damer (vi vet hvor tidkrevende de kan være...) og dermed ble det brått stopp, og det uten forvarsel!

 

Det var ikke før sommeren 2007 jeg igjen så potensialet for å starte noe lignende igjen. Selv var jeg blitt forelsket, og tøffler som vi gutter er resulterte dette i at mitt bosted ble flyttet fra min kjære hjemby, til Kongsberg! Med fast jobb, fin stor leilighet og egen flyvertinne måtte resultatet bli innkjøp av PC for å innrede "gjesterommet" som madammen liker å kalle det. Ja, så nå sitter jeg her, full av kreativitet og iver for å arrangere sosiale sammenkomster for oss som deler samme hobby! :cool:

 

-----------------------

 

Målet med Norwegian Eagles!

 

Norwegian Eagles ble opprettet for ALLE som ønsker en litt mer sosial, og spennende opplevelse på VATSIM. Ikke alle her inne sitter med like stor grad av kreativitet og oppfinnsomhet, men SAMMEN skal vi klare å komme opp med de underligste hendelser som vi kan begi oss ut på, SAMMEN!

 

Vårt mål er å arrangere jevnlige ture, med bakgrunn av realistiske hendelser og fakta. Det er rett og slett umulig å nevne alle de forskjellige turene det er mulig å co-ordinere her, men her er iallefall noen eksempler;

 

*Fly utstyr og idrettsutøvere til OL, EM etc.

*Fly statens menn/kvinner til viktige møter rundt om i verden

*Fly nødsendinger og hjelp ved naturkatastrofer/andre katastrofer

*Fly søk og redningsoppdrag ved en evt. stor ulykke/katastrofe

*Arrangere faste og jevnlige turer med konseptet "The three...."

 

----------> Mer info om "The three" som vil være hovedkonseptet vårt finner du under;

"The three...", altså "De tre...." er tiltenkt som en jevnlig event som flyves på VATSIM. Jeg vil annonsere turen ca. 1 uke før den gjennomføres, og vi ønsker at så mange som mulig blir med, uavhengig av erfaringsnivå på VATSIM.

 

Turene vil i hovedsak bli gjennomført på søndager, fortrinnsvis kveld, og andre helligdager, evt. i forbindelse med ferier slik at vi får med flest mulig på våre turer. Med andre ord, turene blir så og si gjennomført på ukentlig basis, med en "hviledag" i måneden siden de fleste månedene består av fire søndager. I de månedene hvor det er fem søndager å finne er det mulig vi gjennomfører en ekstra tur for å komme "à jour".

 

For å gi dere en litt mer ledende pekepinn på hva jeg EGENTLIG snakker om, har jeg kommet opp med noen eksempler på turer jeg har tenkt å gjennomføre nedenfor:

 

*The three biggest cities in Europa

*The three biggest airports in Europa

*The three smallest airports in Europa (Who can take B737/B757)

*The three most popular vacation destinations in Europa (Winter season)

*The three most popular vacation destinations in Europa (Summer season)

*The three most challenging approaches in Europa

*The three most visited airports by simmers in Europa

 

Og hvis dette viser seg å bli noe som fenger den gjennomsnittlige VATSIM'er så kanskje vi til og med legger ut på litt lengre turer som:

 

*The three biggest continents in the world

*The three biggest airports in the world

*The three biggest vacation destinations in the world

 

Dette var bare ett utdrag, igjennom året kommer vi helt sikkert til å komme opp med nye idèer og destinasjoner.

 

Kort fortalt (for deg som ennå ikke har forstått det.. ); vi kommer til å gjennomføre en flight tre søndager i måneden. Hvis vi f.eks skal fly The Three biggest airports in Europe i februar måned, kommer vi til å fly en tur den 3, til f.eks Heathrow. Neste søndag, den 10, kjører vi på med en tur til Frankfurt and so on. I Mars tar vi ett nytt tema med totalt tre (kanskje fire) turer iløpet av mnd.

 

 

I tillegg til dette vil vi forsøke å få ett tett samarbeid med virtuelle flyselskaper som Virtual Norwegian Air Force, Scandinavian VA, samt Scandinavian VACC. På lang sikt vil vi også forsøke å bringe inn virkelige aktører som bedriver veldedighetsarbeid, f.eks www.juleflyet.info !

 

-----------------------

 

Praktisk gjennomføring av flyturene!

 

Det eneste som forventes av deg som pilot på våre turer er at du oppfører deg folkelig og profisjonelt! Dette settes det veldig sterks fokus på, men så lenge du jobber litt med å sette deg inn i prossedyrene for våre turer, samnt for flyplasser/flytypen du skal bruke tenker jeg de fleste problemer er løst!

 

Jeg vil i forkant av turene annonsere i god tid (iallefall gjøre ett forsøk på dette :grin:) slik at man får tilstrekkelig med tid til å runde av datoen i avtaleboken. Våre turer vil i hovedsak bli gjennomført på helligdager, med andre ord søndager og i forbindelse med ferier og religiøse høytidsdager.

 

Ved annonsering av våre turer vil det være lagt opp en ruteplan, fortalt litt om lokale prossedyrer, samt lagt ut linker til scenery og kart for de som måtte ønske det. Det beste hadde vært om alle kunne bruke det samme sceneryet, da dette vil gi best samsvar mellom våre possisjoner når vi parkerer etter endt flytur, med absolutt ikke noe krav.

 

-----------------------------------

 

Sluttord fra "ledelsen";

 

Til slutt vil jeg bare få takke alle for at dere tok dere tid til å lese igjennom dette innlegget som ble litt lengre enn planlagt. I tillegg vil jeg få takke alle som i oppstartningsfasen har bidratt med engasjement og interesse for prosjektet. Jeg vil også få be om deres forståelse for at det ved enkelte anledninger kan oppstå komplikasjoner slik at turene ikke kan bli gjennomført som planlagt. Før jeg setter punktum ber jeg dere også husket at jeg (og de andre som er med på våre turer) legger både sjel og mye tid i dette prosjektet, og jeg håper derfor at dere som ikke ønsker å delta, respekterer dette og heller snur det andre kinn til! :)

 

[color:#3333FF]Takk for din oppmerksomhet! [/color]

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å bli med der strekningene ikke blir så alt for lange.

 

Kort fortalt (for deg som ennå ikke har forstått det.. ); vi kommer til å gjennomføre en flight tre søndager i måneden. Hvis vi f.eks skal fly The Three biggest airports in Europe i februar måned, kommer vi til å fly en tur den 3, til f.eks Heathrow. Neste søndag, den 10, kjører vi på med en tur til Frankfurt and so on. I Mars tar vi ett nytt tema med totalt tre (kanskje fire) turer iløpet av mnd.

 

Forslag: Hva med å fortsette flighten "der vi slapp"? Går første tur til Heathrow, kan neste flight gå fra Heathrow til XXXX. Hvor langt kommer du på et år? Har ikke vondt av å lokkes med til ukjente airports, ikke bare for landing men for TO og.

 

Ellers vil jeg bare aplaudere et godt engasjement.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra og informativt innlegg! Gleder meg som en unge til vi skal ha vår første tur! Jeg var med på en Gutta på Tur flight og den turen glemmer jeg aldri. Vi fløy fra Oslo til Manchester. Masse trafikk og tåke som gjorde at jeg måtte følge ekstra mye med på alle instrumenter og samtidig få med meg hva atc sa. Jeg hadde desverre ikke så mye kompetanse innenfor vatsim på den tiden så jeg kunne ikke delta på alle turene til "Gutta på Tur", men det var den "gruppen" som motiverte meg til å virkelig legge meg i trening på vatism.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...