Svale Andre Leren Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Stord lufthavn jobber med å få inn ny flyoperatør til å overta for Coast Air på strekninga Stord-Oslo Noen som har en idè om hvilke selskap dette kan være, hørt at Danish Air Transport (DAT) vil overta 3 fly av Coast Air, kan de være DAT skal begynne å fly der..?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Har hørt at Widerøe vurderer å starte opp på Stord, men mmulig jeg har hørt feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Alexander Hoddevik Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Dette er nok tilfelle Per Kristian.. Eg har sikre kilder i Widerøe som seier dei HAR vore og snoka på dette anbudet i lengre tid, og at det tidligare i vinter/høst har vore samtaler i mellom Coast Air og Widerøe. Så dette er nok ikke bare spekulasjoner. Men det har aldri vært offentlig gjort frå Widerøe. Om dei får starte flyvninger der er nok ikke bare opp til Widerøe, men det ventes en avgjørelse på dette i løpet av februar/mars.. Her er det nok andre inn i bildet og.. DAT vil jo og ha flyvninger her, og får dei det, har dei et godt etablert marked med flyvninger i stor strekk på Vestlandet, i tilleg til Bergen og Florø.. Så det er klart Widerøe ikkje ønsker dei inn her.. Widerøe vil jo og ha tilbake Florø ruta til Oslo.. Men DET e vel heller tvilsomt dei får. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Helland Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Dette er nok tilfelle Per Kristian.. Eg har sikre kilder i Widerøe som seier dei HAR vore og snoka på dette anbudet i lengre tid' date=' og at det tidligare i vinter/høst har vore samtaler i mellom Coast Air og Widerøe. Så dette er nok ikke bare spekulasjoner. Men det har aldri vært offentlig gjort frå Widerøe. Om dei får starte flyvninger der er nok ikke bare opp til Widerøe, men det ventes en avgjørelse på dette i løpet av februar/mars.. Her er det nok andre inn i bildet og.. DAT vil jo og ha flyvninger her, og får dei det, har dei et godt etablert marked med flyvninger i stor strekk på Vestlandet, i tilleg til Bergen og Florø.. Så det er klart Widerøe ikkje ønsker dei inn her.. Widerøe vil jo og ha tilbake Florø ruta til Oslo.. Men DET e vel heller tvilsomt dei får. [/quote'] Det stemmer for de som har spekulert i at DAT vil utvide sin aktivitet i Norge, med et større rutenett. Det snakkes om at DAT kommer til å kjøpe de tre ATR'ene til Coast Air, for å bruke to av disse i Danmark, og det ene skal stå i Florø slik at det totalt blir tre ATR-maskiner i Florø. Kanskje blir det etterhvert fire maskiner stasjonert i Florø, men det spørst hvordan DAT nå går frem med rutenettet, hvilke ruter de starter opp og søker på. Jeg tror DAT kommer til å satse på et større rutenett, hvor Florø vil bli en hovedbase. Ruter som kan gå fra Stavanger i sør, til kanskje Trondheim i nord. Samt innover i landet... DAT har bevist at de er mye flinkere enn Widerøe til å være med næringslivet, kommunen og andre aktører til å lage gode rutenett (erfaringer fra Florø). Widerøe ønsker nok gjerne å komme tilbake til Florø, men jeg tror ikke det skjer med det første. Etterhvert vil nok Sandane og kanskje Førde lufthamn legges ned, og da dette skjer vil det bli satset på Florø. Det kan føre til utbygginger etc., kanskje er da markedet blitt så stort at vi får to aktører i Florø? Spennende blir det vertfall, lurer på hva DAT velger å gjøre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.