Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er nok tilfelle Per Kristian.. Eg har sikre kilder i Widerøe som seier dei HAR vore og snoka på dette anbudet i lengre tid, og at det tidligare i vinter/høst har vore samtaler i mellom Coast Air og Widerøe. Så dette er nok ikke bare spekulasjoner. Men det har aldri vært offentlig gjort frå Widerøe. Om dei får starte flyvninger der er nok ikke bare opp til Widerøe, men det ventes en avgjørelse på dette i løpet av februar/mars.. Her er det nok andre inn i bildet og.. DAT vil jo og ha flyvninger her, og får dei det, har dei et godt etablert marked med flyvninger i stor strekk på Vestlandet, i tilleg til Bergen og Florø.. Så det er klart Widerøe ikkje ønsker dei inn her.. Widerøe vil jo og ha tilbake Florø ruta til Oslo.. Men DET e vel heller tvilsomt dei får.

Skrevet
Dette er nok tilfelle Per Kristian.. Eg har sikre kilder i Widerøe som seier dei HAR vore og snoka på dette anbudet i lengre tid' date=' og at det tidligare i vinter/høst har vore samtaler i mellom Coast Air og Widerøe. Så dette er nok ikke bare spekulasjoner. Men det har aldri vært offentlig gjort frå Widerøe. Om dei får starte flyvninger der er nok ikke bare opp til Widerøe, men det ventes en avgjørelse på dette i løpet av februar/mars.. Her er det nok andre inn i bildet og.. DAT vil jo og ha flyvninger her, og får dei det, har dei et godt etablert marked med flyvninger i stor strekk på Vestlandet, i tilleg til Bergen og Florø.. Så det er klart Widerøe ikkje ønsker dei inn her.. Widerøe vil jo og ha tilbake Florø ruta til Oslo.. Men DET e vel heller tvilsomt dei får. [/quote']

 

Det stemmer for de som har spekulert i at DAT vil utvide sin aktivitet i Norge, med et større rutenett. Det snakkes om at DAT kommer til å kjøpe de tre ATR'ene til Coast Air, for å bruke to av disse i Danmark, og det ene skal stå i Florø slik at det totalt blir tre ATR-maskiner i Florø. Kanskje blir det etterhvert fire maskiner stasjonert i Florø, men det spørst hvordan DAT nå går frem med rutenettet, hvilke ruter de starter opp og søker på.

 

Jeg tror DAT kommer til å satse på et større rutenett, hvor Florø vil bli en hovedbase. Ruter som kan gå fra Stavanger i sør, til kanskje Trondheim i nord. Samt innover i landet... DAT har bevist at de er mye flinkere enn Widerøe til å være med næringslivet, kommunen og andre aktører til å lage gode rutenett (erfaringer fra Florø).

 

Widerøe ønsker nok gjerne å komme tilbake til Florø, men jeg tror ikke det skjer med det første. Etterhvert vil nok Sandane og kanskje Førde lufthamn legges ned, og da dette skjer vil det bli satset på Florø. Det kan føre til utbygginger etc., kanskje er da markedet blitt så stort at vi får to aktører i Florø?

 

Spennende blir det vertfall, lurer på hva DAT velger å gjøre...

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...