Gå til innhold

MD80 Power On!


Magnus Wennevold

Anbefalte innlegg

:D

 

Her går det fremover. MD80 Trainer ble ferdigmontert for en måned siden. Ikveld begynte vi å sette på power til de forskjellige rackene og selve simulatoren.

 

Her er Vidar inne i simulatoren for å sette ILS til ENGM (nesten).

 

md80powerjy8.jpg

 

 

Følg med på NSC's hjemmside.

 

Neste prosjekt når vi er ferdige med MD80 Traineren er MD80 full motion simulatoren som ankom til Skedsmo sommeren 2007.

 

DC10'ern og PDP11'ene jobber nå NSC med for fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas, du har helt rett. Tanken er jo å bruke de til å simulere flymaskiner, men ting tar tid. :-) Men det å jobbe med simmene, sette seg in i hvordan ting virker, lære seg om DC10 generelt mm. er også en måte å bruke simmen på.

 

Når det gjelder DC10ern så har vi store problemer med datamaskinene. De har sagt "hei" til oss en gang. Etter det har de ikke vilet sammarbeide mer. Men nå ser det ut til at vi får en løsning på det også. Det skjer ting uke 5 som blir litt avgjørende for videre fremdrift. Skulle ikke forundre meg om det blir lagt ut noen bilder av det etterhvert. ;-)

 

Vi er en gjeng som har det veldig morro når vi skrur og mekker på disse simmene. Mye kaffe og flyprat. Til alle som vi ta en titt: Vi jobber hver tirsdag og torsdag fra kl 19:00 og utover kvelden. Ring, PM eller send Magnus eller meg et mail, så er det bare å stikke innom.

 

Jan

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vidar og Ivar.

 

Stor respekt for deres prosjekt, og ja, det hadde vært morsomt å bygge en sim fra bunnen av. Men nå ble det "ferdig" simmer for oss da.

Tror gleden er den samme. Prisen er ihvertfall kompatibel. :-)

 

Så må man ikke glemme det at man treffer likesinnede og man blir del av et miljø. Verdt noen kroner det også.

 

Jeg har fått oppleve mye gjennom dette. Vært i Uniten et par ganger og kanskje det viktigste, fått sitte klapp IRL fordi man har simulatorer som hobby. He he.

 

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Members

Jan, du kan si at noe av savnet her i kjelleren min er det sosiale som dere har :) Det hadde vært kjekt med litt flere lygar-kvelder med flyinteresserte. Men Svein Kjørsvik er jo heldigvis innom en gang iblant :) Og hadde besøk av noen karer fra Avinor på Årø her en dag også :)

 

Hadde satt stor pris på å ta simulatorene deres i øyensyn en gang Jan. Det hadde vært moro :)

 

Gleder meg ihvertfall til å se bilder når dere fyrer opp simulatorene.

 

Vidar, simulatoren må jo ha førsteprioritet. Hele tiden. Foran ekteskap, jobb og tipping :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...