Gå til innhold

Løsning på manglende fly?


Bjørnar Pettersen

Anbefalte innlegg

I kveld hadde jeg - med god hjelp til det verbale - den første flighten på VATSIM.

Skummelt til å begynne med, fordi jeg selv ikke er vant til å "tolke" det som sies live på ATC. Men dette hadde jeg som sagt god hjelp til av en tidligere Widerøe-pilot på stolen ved siden av meg, som sørget for pratinga.

 

Å oppleve live ATC var forferdelig morsomt!! Og det gav så absolutt mersmak!

(selv om jeg bare skjønte ett og annet ord.....) :-)

 

Nå opplevde jeg samme problem som jeg ser flere her inne har slitt med - at jeg ikke så de andre VATSIM-flyverne, bare default-trafikken i FS.

 

Jeg skjønte at det var fordi SB ikke koblet seg til multiplayer server via lobby - dette stoppet opp.

 

Nå er det mulig jeg fant ut av løsninga, for jeg gikk inn på Flight-menyen, og inn på Multiplayer. Der fant jeg en Squawkbox-session i lista, og jeg trykket bare connect på denne.

Da så det faktisk ut som om det koblet seg til uten problem, og jeg kunne stille meg på en flyplass med trafikk, og fikk se de andre VATSIM-flyene helt fint. :grin:

 

Så til de som sliter med at de andre ikke synes - prøv å bare bruk tilkoblinga i Multiplayer-menyen i FS - i tillegg til Connect i SB.

 

(Jeg prøvde først å disable brannmuren i VISTA, men dette gav ikke noe resultat etter det jeg skjønte. Kan ha vært en kombinasjon, da jeg fortsatt har den avslått da.... )

 

I allefall blir det heretter å sette seg mer inn i ATC-språket, så kommer jeg nok sterkere tilbake!

 

Utrolig spennende å prøve VATSIM! :cool:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...