Gå til innhold

Filer til FS 2002,


Øyvind Refvik

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Kan noen hjelpe ?

Er fullstendig nybegynner på flightsim, og har kjøpt FS2002 samt joystick for å prøve meg frem. har fått det ganske bra til, og nå ønsker jeg veldig å laste ned widerøe sine fly og fly desse. MEN hvordan får jeg lag de inn i selve simlatorprogrammet (FS2002)?

Har laste ned bla Twin otteren, men vet ikke hvordan jeg fikk den inn i lista over tigjengelige fly. Det er heller ikke lyd og instrumentpanelene mangler.

kan noen gi meg en god steg for steg oppskrift på hvordan jeg gjør dette ?

Det er noe med zip-filer. skal desse pakkes opp før eller etter nedlasting. Kan noen hjelpe ?

 

mvh Ø.Refvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last ned Flightsim Manager fra avsim.com og legg det inn på din pc. Så kan du laste ned de flyene du vil ha og bruke FSManager til å legge de inn på spillet ditt automatisk. Paneler og lydfiler også :)

Eneste problemet med FSManager er at siste update er gått ut på dato, men bare å endre årstallet på din pc til f.eks 2005 akkurat når du starter FSM så går det. Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, velkommen inn i FS2002 klubben Øyvind! Vi er vel de eneste som fortsatt er så patriotiske! :grin: Jeg skal gjøre mitt beste for å hjelpe deg igang, her er iallefall slik jeg bruker å gjøre det:

 

--> Last ned ett fly, disse legger du f.eks i en mappe som heter "FS Addons" slik at adressen til mappen blir seende noe slik ut; C:/Programfiler/Microsoft Games/FS Addons.

 

---> Unzippe filen slik at du kan åpne mappen og får tilgang til filene.

 

----> Kopier flymappen, husk at undermappene "panel", "sound" etc. må være RETT under selve hovedmappen. Dvs. hvis hovedmappen heter "Wider" skal du kunne åpne mappen en gang og dermed få tilgang til de nevnte undermappene.

 

-----> Når du nå har sørget for at dette er i orden er det bare å kopiere "Wider" mappen og lime den inn under FS2002->Aircrafts.

 

Hørtes det greit ut kompis? :)

 

____________________________________________________________________________

 

Og så ser jeg at du beveger deg inn på området for de litt viderekommende, med tanke på panel og lyd.

Hvis panel og lyd ikke følger med flymaskinen må du laste ned disse filene seperat. Sørg for at du får ned lyder og panel som passer til din simulator, altså FS2002! Dette gjelder forøvrig flyet også, det MÅ være en FS2002 flymaskin. Maskiner laget for nyere versoner av FS vil i utgangspunktet ikke virke.

 

Her gjelder den samme oppskriften som over, men sørg for å pakke ut "panel" filene for seg, og "sound" filene for seg. Dernest kopierer du filene under "panel" over til mappen FS2002->Aircrafts->Wider->Panel.

 

I tillegg følger det sikkert med en annen mappe som heter "gauges", disse filene legges i mappen FS2002->Gauges.

 

Det samme gjør du med sound filene, de skal ligge under Wider->Sound.

 

Det følger somregel med en readme fil som forklarer punktvis hvordan du får fram for å installere de forskjellige flyene.

 

Synes du jeg forklarte dårlig så si i fra, så skal jeg prøve å hjelpe deg der du sitter fast. :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...