Gå til innhold

LN-BIL. (PT-26.Cornell)


T. Paulsen

Anbefalte innlegg

Min mor jobber på et eldresenter.

Idag ringte hun meg og lurte på om jeg visste hva som hadde skjedd med LN-BIL (Vi snakker nå om Cornellen).

 

Det var nemlig en eldre mann som bor på dette eldresenteret som har flydd flyet tidlig på 50. tallet da dette var stasjonert på Jarlsberg.

 

 

Noen som har noe opplysninger om dette?

 

Ut ifra JFS.no fant jeg disse linjene:

 

 

"Tønsberg Flyveklubbs Fairchild Cornell PT-26 LN-BIL havarerer på Geiteryggen. Flyet blir overtatt av Grenland Flyklubb og bygget opp igjen".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyet havarerte 20.09.58 på Geiteryggen.Hvor det ble av flyet vet jeg ikke,men det siste flyet som var registrert LN-BIL er en SOCATA MS880B En rally 100T Reg 09.08.77.Den siste dette er registret på er Reidar h Svendsen Kolsås 27.03.95.Så jeg tror at Cornellel er kondemnert.Vet ikke sikkert da men det er jo sansynelig.

 

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja flyet var i en ulykke på Geiteryggen, men ble solgt og bygget opp av Grenland Flyklubb igjen. Lurer litt på om det faktisk havnet i Gibraltar i 1959 men er ikke sikker.

 

Det er Cornellen og ikke Socata`n jeg er ute etter ja. (Forøvrig har vel Socata`n også gått i bakken engang tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...