Gå til innhold

Er det noen som bruker flatskjerm?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hej Oddbjoern.

Jeg har 2 stk. TFT fladskærme. 1 stk. 15" Medion samt 1 stk. 15" Samsung Syncmaster 150MP.

Jeg har prøvet at køre både FS2000 og Trainsimulator med dem. Jeg var ikke tilfreds med kvaliteten i forhold til den 19" skærm jeg normalt bruger. TFT skærmene er ikke så gode til at vise "rigtige" billeder som den store skærm jeg har.

Jeg kunne forestille mig at de vil være gode hvis man bruger flere skærme på en computer. Så kan man eventuelt køre Instrumenter, FS navigator eller andet på fladskærme, og den tungere grafik på den store normale skærm. Dette har jeg dog ikke prøvet. Måske en der har det?

Vi bruger nu den Medion TFT skærm til internet, og Samsung skærmen til TV i køkkenet. Samsung Syncmaster 150MP er nemlig udstyret med TV-tuner, så den er fin som køkken TV.

Det skal dog til deres fordel siges, at hvis man "kun" surfer på internettet eller bruger skærmene til tekstbehandling, regneark med mere, er de utrolig flotte og meget behagelige at sidde ved. Det er kun specielt til spil jeg ikke finder dem velegnet.

Priserne på disse skærme er også faldet meget de sidste måneder. 15" Medion TFT koster 3.100,- kr og Samsung Syncmaster 150MP koster 9.800,- kr. her i Danmark.

Hilsen

Lars Schmidt http://www.acars.subnet.dk" TARGET=_blank>www.acars.subnet.dk

[ 29-07-2001: Endret av: Lars Schmidt ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Jeg bruker flatskjerm i tilegg til en vanlig 19". Den vanlige jeg har veit jeg ikke hva heter...tror egentlig ikke den har noe navn..Det står Network på den..

Flatskjermen er en Samsung SyncMaster 570B TFT....likern godt jeg, men den er egentlig ikke noe å spille med...Liker den i FS som en tileggsskjerm for å ha instrumenter og ekstra vinduer og sånn....Men ellers er en vanlig skjern bedre etter min mening...

Hilsen

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommelfingerregel:

TFT-skjerm til under 8000,- er dårligere enn vanlig skjerm.

TFT-skjerm til over 8000,- er bedre enn vanlig skjerm (både til FS og TS)

TFT-skjerm mellom 8000,- og 1000,- blir en vurderingssak.

OBS: Alle TFT-skjermer fra Samsung, LG, Goldstar e.l. er søppel...

[ 30-07-2001: Endret av: Joakim Brestrup ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...