Gå til innhold

Flymuseum


Øyvind Naas

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvis du drar til det store utland, så skal det være et kjempestort museum i Moskva, med både inn- og ute-utstillinger. Har ikke vært der selv, men har veldig lyst å ta en tur engang.Inneholder stort sett alt av russisk flyhistorie gjennom tidene Et annet stort et er i England, Duxford et-eller-annet visstnok ganske bra det også, uten at jeg har vært der og sett. Her hjemme er det vel Bodø som har det største museet for fly. (ikke skyt meg om jeg tar feil) Der har jeg vært, og det var ganske bra.(synes jeg da)

link til moskva: http://novosti.online.ru/avia/company/monino/e_monino/index.htm"'>http://novosti.online.ru/avia/company/monino/e_monino/index.htm" TARGET=_blank>http://novosti.online.ru/avia/company/monino/e_monino/index.htm

Hilsen Runar [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du på flymuseum i Norge bør du absolutt dra til Bodø!! Fint det på Gardermoen og, men det er bare en utstilling og ikke et museum. Her får du ikke noen historie rundt flya og flyene er liksom bare stillt opp, men bevares fint det å.

Skal du til England bør du besøke RAF museum på Hendon like utenfor London (kan ta t-bane dit). Dette er en unik flysamling med alt fra de første dobbeltdekkerene helt opp til Tornado og Harrier

Med vennlig hilsen

Øyvind Tangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

__________________________________________________________

Skal du på flymuseum i Norge bør du absolutt dra til Bodø!! Fint det på Gardermoen og, men det er bare en utstilling og ikke et museum. Her får du ikke noen historie rundt flya og flyene er liksom bare stillt opp, men bevares fint det å.

__________________________________________________________

Enig i at Museet i Bodø er bra. Jeg synes det er litt snaut med sivile fly der. JU-52 og DHC6 er bra, men de skulle hatt noe nyere også...

Flysamlingen på OSL er bra, de har noen meget sjeldne militærfly der. De HAR også endel historikk rundt de flyene som er der...

Museet på Sola kan også anbefales! De har faktisk også endel sivilfly; CV440, F27 etc.

mvh

Ståle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal til England i sommer. Vi drar dit p.g.a et flyshow som skal være der. Det er like utenfor London. Jeg tror flyplassen heter Doxford. Gleder meg enormt til å dra dit. Jeg skal også innom et museum som ikke er så lankt i fra. Noen som har hvert der? Noen som skal til England i sommer og har planer om å dra til Doxford? I så fall ses vi kansje der!! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

mvh

LN-SAH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duxford er fantastisk, det flys (normalt)veteranfly hver dag og du kan få bli med opp i DeHavilland passasjerfly billig. Hvis du ikke kjører selv og har utg.pkt London tar du enklest buss opp fra Victoria Coach Station ca kl 9 om morgenen(National Express, buss-biletten inkluderer adgang flyplass og museum). Alt fra Messerschmitt109 til B52 og Concorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...