Henrik Melbostad Skrevet 31. mai 2001 Del Skrevet 31. mai 2001 Hva skjedde her? Piloten måtte da se at det ikke kom til å gå bra... motor feil? Se klippet på http://more.abcnews.go.com/sections/world/dailynews/skorea010529_crash.html" TARGET=_blank>abcnews.com(linken på første linje i brødteksten). [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] [ 31-05-2001: Endret av: Henrik Melbostad ] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Naas Skrevet 3. juni 2001 Del Skrevet 3. juni 2001 Hei Det som skjedde, var at helikopteret hadde en last, Det skulle stå stille i lufta da det ene rotorbladet bak kom borti bropælen, som følger la helikopteret seg på siden. Den ene delen havnet i elva mens den andre havnet på broa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jimmy Nielsen Skrevet 3. juni 2001 Del Skrevet 3. juni 2001 ... Alle besætningsmedlemmerne omkom [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Melbostad Skrevet 4. juni 2001 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2001 Skjønte hva som skjedde Øyvind, men hvordan? Piloten må da ha såpass kontroll når han flyr twin heli at han skjønte at det der ikke kom til å gå bra. Trist er det uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H S Skrevet 4. juni 2001 Del Skrevet 4. juni 2001 Å drive med sling eller for den saks skyld lande confined area med et stort helikopter er en del forskjellig fra å gjøre det samme med et mindre helikopter som foreks.en AS350,Bell 412/212 osv. Med større helikoptre er det mye mer bruk av hele crewet som gir deg inputs og klarerer deg med hensyn til lasten eller obstacles,med mindre maskiner ser du mye mer og kan styre "showt" mer selv. Husk at i en CH-47 eller en Sea-King ser du fint lite bakover,du bruker de referansene du har, men beveger maskinen etter de kommandoene crewet gir deg,foreks "2 frem og 3 høyre".Min personlige erfaring når jeg har fløyet store helikoptre er at dette er en prosedyre som er helt nødvendig både med tanke på å løse oppdraget og for å ivareta sikkerheten. I dette tilfellet med CH-47en har de nok brukt samme prosedyren,men kanskje det har vært en misforståelse blandt crewet,kanskje det har vært teknisk,det finner nok kommisjonen ut av...... Hans Petter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.