Jan Tore Pettersen Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Fra Adressa: link Ja,da er det slutt på den tiden da man kunne bruke hue! Følg prosedyrene,så gjør du ikke noe galt. Men så blir det galt likevel :grin: Er vi i ferd med å bli roboter? Siter
Marius Helstad Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 HAHA. Litt morsomt ø høre akkuratt det . Siter
Åge Storli Berg Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Skjedde noe lignende i arbeidsuka og. Jeg sto nede og stabla bagasje, plutselig blinker et lys, og ei brannklokke går. Jeg viste ikke hva jeg skulle gjøre, så jeg holdt meg bare inne.. Plutselig kom en fyr inn og ropte: "Åge, det er greit om du liker å jobbe her, men ha deg ut! Brannalarmen går!" Hehe, riktig nokk "Påmmfri" som ble overstekt da, men alikevel. BTW, synes det er litt "snålt" å sende personene ut på flysida, selv om det er nødvendig. Var litt tøft å gå med refleksvest og høreklokker blandt de fortvila passasjerene :grin: Siter
Gjest Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Hehehe, men hva skjer med pilotene vis de sitter i flyet også har startet motoren osv.. Siter
Åge Storli Berg Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 De blir ikke starta før starting av push da? Og da er jo flyet ferdig lasta. Dersom flyplassen evakueres av dette, vil nok flyet gå som normalt dersom boarding er ferdig og motorer startet. Siter
Gjest Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Fy meg, riktig at motoren slås på etter pushback, men når de holder på med boarding, må boardingen avbrytes da? Siter
Åge Storli Berg Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Er vel mer praktisk å bare fortsette boarding, evt. få personer NED trappa(slik det er på Værnes, slik at de bare går rett utom flyet. Men vil tippe de kjapper seg med boarding, og pusher relativt fort dersom noe slikt skjer. Snakker om tilfeldigheter da Siter
Mathias Ganss Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Nja, det er vel noen ganger at motorene startes ved gate? Har en DVD med Airtours B757 hvor de starter på stand. Riktignok remote stand. Grunnen var at de hadde en APU som ikke gav nok bleed air til motorene slik at de måtte få ekstern luft. Vet ikke hvordan dette gjøres på Værnes, men skulle tro det ikke skulle være noe problem å starte ved gaten... Noen som vet mer? Mathias Siter
Åge Storli Berg Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Jeg som jobber delvis i Røros Flyservice kan vel svare litt da. Å starte motorer ved gate er ikke noe problem. Dersom man har problemer med APU, kobler vi på trykkluft som "snurrer" motoren til høyt nok N1% til å få de til å starte. Akkurat det å starte ved gate på Værnes er ikke noe vits, så lenge man ikke står på gate 36-47. Motor 2 startes med en gang pushback er i gang, og somregel får den fuel når pushback er complete. Siter
Mathias Ganss Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Akkurat det å starte ved gate på Værnes er ikke noe vits Så lenge man ikke har problemer med nettopp APU, eller? Forstod jeg deg rett? Siter
Åge Storli Berg Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Dersom man står på 31-35, må man jo bli pusha uansett. Så det er ikke noe vits i å starte ved gate med mindre man har problemer med APU. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.