Gå til innhold

Mistberget


Mathias Ganss

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen her som har lagt merke til at Mistberget er minst 700 fot lavere i FS2000 enn in real life? Mistberget (som er den toppen som er rett nord for ENGM) har skapt en del tull ved at GPWS har slått ut på den. Den er på ca 2500 fot, mens i FS er den på 1800 etter hva jeg kan se!

Finnes det noe Mesh der ute som retter på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jeg hadde vært glad om noen kunne gjort omvendt.....justere Mistberget NED til 1800' som i FS2K.... [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Da kunne jeg bruke 3000' på intercept og legge de 1-2nm lenger inn...... [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja Sander, har hørt at det kanskje kunne vært bra for flytrafikken å få senket den litt! Men etter hva jeg har hørt (selvfølgelig ikke på scanner fordi det har jeg ikke lov til [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]) så intercepter de ILS 3500' på 19R, eller? Ville bare ha dette på det rene!

Vet ikke om jeg er klar for hakke og spade enda [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image], men skulle gjærne hatt den riktig i FS2000 og altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

De intercepter ILS 19R i den høyden jeg sier [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image].....poenget er at de skal intercepte GS fra undersiden, vi descender generellt ikke under 3500' p.g.a Mistberget og pull ups, og må derfor legge intercept på ca 9nm.....høydene vi gir er avhengig av sektorhøyder og radar vectoring kart vi har.

Sander Johansen

Oslo ATCC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jonas

Mente også at 4000' var standard, men jeg hørte igår (seom sagt ikke på scanner siden jeg ikke har lov [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]) at det var en som fikk 3500'.

Derfor spurte jeg.

Sander;

Var i tårnet her om dagen da en Yak-40 tok av. Han røykla jo hele området og det så ut som om han aldri skulle komme til å komme over Mistberget. Heldigvis fikk han nå turn slik at han unngikk det da [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...