Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

PÅ AIP karta står det jo mimimumshøyder og MAPT punkter for flyplassene.

Jan Roar Rød

Skrevet

quote:

Opprinnelig postet av Karl R Pettersen:

Hmm, litt dårlig formulert. Jeg mente det skal være forskjell på DH alt etter flykategori, dag og natt, og kanskje andre regler, men hvor finner jeg dette?

Hei igjen [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

som jeg sa, se på karta i AIP. Sjekk for eksempel ILS 35 til ENBR. se nederst på det kartet, nederst til venstre. Der står et ACFT CAT fra A til D.

det står f.eks minima høydene på CAT I approach for de forskjellige ACFT CAT's. det står og en minima som brukes hvis Glidepath er i ustand, den er her lik for alle ACFT CAT's. Det står også minima på circling for de forskjellige ACFT CAT's.

HDJRR

Skrevet

Skal pusse brillene mine og ta en ny titt 8^). Lurer på en annen ting.

Er papi, vasi, og slike lys alltid låst på 3°? Opplever å ligge på glidepath godt ute, mens lysa viser at jeg ligger langt under eller over... ???

Skrevet

Det er ikke alltid samme vinkel på PAPI og ILS. F.eks så har Værnes ILS GP på 4 grader, mens PAPI er 3,4 grader. I enkelte tilfeller der at PAPI og ILS GP ikke har samme vinkel så kan bruken av PAPI på innflyvning være begrenset til f.eks 3 nm fra rullebanen.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...