Gå til innhold

Spotteplasser


Geir-Tore Aunmo

Anbefalte innlegg

Vet det er mange bereiste her på forumet som samtidig er over middels flyinteressert, for å si det slik "". Jeg søker derfor noen gode råd/tips.

Jeg skal til Hawaii neste uke og skal fly følgende rute: Værnes-Amsterdam-Seattle/Minneapolis-Honolulu. Er det noen flotte og lett tilgjengelige spotteområder på disse utenlandske flyplassene? Finnes det ev. kart over disse områdene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående Seattle, se her for spotteplasser på Sea-Tac. Ellers, hvis du har en lengre lay-over, bør du ta turen til Boeing Field, Olde Thyme Aviation og Museum of Flight.

 

Andre attraksjoner: Space Needle (ikke restauranten, dyrt), Pacific Science Center, Pike Place Market og Safeco Field for en baseballkamp med Seattle Mariners. Jeg er kanskje ikke så nøytral akkurat her, var på samtlige hjemmekamper i 1995, Mariners "magiske sesong", når de ble American League West Champions. Året før har jeg et bilde av meg selv, sittende helt alene i Kingdome, nesten ingen fans gikk på kampene det året.

 

Er du der lenge nok til at du savner norsk mat/sjokolade, så er en liten tur innom bydelen Ballard et must. Der finner du Olsen Scandinavian Foods, drevet av 2 damer fra Sandeid. Kanskje du kan finne broen på 11th street i Tacoma også? Den var oldefaren min med på å bygge ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...