Andreas Grindvoll Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Jan: det er avisene jeg snakker om når jeg sier "judaser og løgnere"! Og det er bra du ikke kunne skrevet en slik løgnhalsartikkel. Selv om det er mange aviser som uten tvil har tatt et standpunkt. Er det bra? Det stiller i alle fall krav til leseren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Pass dere for media; det er nåtidens værste kilde til feilinformasjon. Media? Hvem var det som satte dette igang da? HRS og Helikopterfaglig Forum... Har forøvrig mer tilit til sistnevnte sin vurdering enn jeg har til Forsvarets... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Kan ikke uttale meg da jeg ikke kjenner til Helikopterfaglig forums mandat og siden jeg ikke har satt meg noe inn i helikoptersaken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Pettersen Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Tror det kan ligge endel i kildene som mediene fikk opplysninger fra, eller hvordan mediene tolker virkeligheten. I dette tilfelle er det tydeligvis blitt endel snusk og forvridninger. Ja,og en årsak til dette er at det opereres med mange ulike måleenheter som må regnes om,og her har journalistene et ansvar. Hvis de har det travelt når de skriver artiklene sine kan det gå galt. Også produsentene har faktisk gjort feil her i sine tekniske opplysninger på nettet,f.eks. oppgitt Imp.gallons som US gallons. Så her er de viktigste enhetene som brukes i denne saken(correct me if I'm wrong) : Volum: 1 US liquid gallon(USG)= 3,785 liter Vekt:1pound(LBS)=0,4536kg Høyde:1 foot(Ft)=0,3048m Distanse:1 nautical mile(nm)=1,852 km Hastighet:1 knop/knot= 1,852 km/t Håper vi kan bli enige om dette ihvertfall,så blir det lettere å krangle om disse helikopterene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Grut Hilstad Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Gulliksen, vennligst sjekk ny tråd i Snackbaren for videre diskusjon om media. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.