Gå til innhold

en b767 ut i intet


mwalther

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg leser Scanorama (SAS inflight mag) månedlig, og så for en stund siden at de hadde gått ned fra 14 til 13 b767 maskiner. Tenkte ikke så mye mer på det... men i april utgaven (muligens i mars også?) så står det nå 12.

Jeg er klar over de fases ut, men a340 maskinen er vel ikke satt inn ennå... så hva er det egentglig skjer? Jeg kan ikke se at rutetilbudet til sas (767 rutene) har blitt kuttet så veldig ned i det siste heller.

markus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er på bærtur nå men Scanorama får du på alle SAS flyene [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Tror også det er noen av SAS-stasjonene som har disse tilgjengelig for vanlig folk også, altså dem som ikke reiser mye med SAS [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Bare spør i luka på flyplassen det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scanorama er SAS inflight magasin ja. Du kan få det sendt hjem ved å kontakte SAS, men jeg har ikke lykkes i å be om å bli satt på en "liste". Med andre ord...du må skrive hver måned [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image]

Jeg har en far som reiser mye, derfor får jeg det månedlig i tillegg fra enkelte andre flyselskaper. Jeg tror jeg har en av norges største samlinger av flymagasiner fra diverse flyselskaper fra hele verden [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

btw... noen som har svaret til spørsmålet mitt?

markus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av mwalther:

Hei,

Jeg er klar over de fases ut, men a340 maskinen er vel ikke satt inn ennå... så hva er det egentglig skjer? Jeg kan ikke se at rutetilbudet til sas (767 rutene) har blitt kuttet så veldig ned i det siste heller.

markus

Vet ikke hvor mange ruter SAS har med 767 men tror nok at dem bruker maskina i flere ruter i ett strekk, at samme maskina har ulike rutenummer osv... Er vel egentlig det jeg i hovedsak tenker på. Men som sagt jeg vet ikke, så dette er bare hva jeg tror da [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scanorame er inflight magasinet hos SAS, men bare på utenlands fly. SAS innland har et annet blad, SAS Magasinet.

Og SAS har nok 767 til å dekke rutene sine. De har i tilegg ekstra til å sette inn hvis det er det skjer noe med en av de som er i rute. (for et par uker siden kjørte de jo t.o.m. 767 mellom OSL og CPH pga høyt pax)

767 brukes til fra CPH til EWR, NRT, PEK, DEL, BKK, ORD, SEA, (LHR søndag bare). Fr ARL til EWR, ORD, og fra OSL til EWR.

Så det er ti destinasjoner med 767, en om dagen på alle untatt CPH-EWR som er to..

Og Scanorame bladet deles ikke ut på flyplassene. Det er ihvertfall ikke vanlig prosedyre. Du finner det i buisness loungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...