Gå til innhold

Uniden


Johan Holmseth

Anbefalte innlegg

Hei.

Fikk en Uniden 30XLT til jul. Fikk inn både Evenes og Tromsø approach "" . Og alt var bare fryd og gammen, helt til en dag. Plutselig var det stillt på flysambandet og jeg fikk ikke inn noe fra de frekvensene jeg hadde hørt på før. Og squelchen må helt ned i 1 for at det i det heletatt skal bli noe sus ""

får bare inn vanlig FM radio.

Håper noen vet om en løsning på problemet.

link: http://www.dittvalg.no/default.asp?CatID=1&DepID=1&MenID=1&ArtID=4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjekk posisjonen din og at du har AM mudulasjon til Flybåndet. Funker ikke det så må du ta en titt på antennen.

 

Du burde bytte ut orginal antenna jeg fikk 10-15% Bedre motakk med denne: http://www.dittvalg.no/default.asp?CatID=1&DepID=5&MenID=5&ArtID=2

 

EDIT: hvis du hører FM så er det ikke noe med antennen tror jeg. Men jeg har en Uniden 3300xlt og den har jeg hatt i 2 år med den antennen jeg linket til. Funker topp.

 

Det kan også være at de skifter sender på stasjonen sin i forhold til posisjonen til flyet. Jeg vet at Oslo approach har noen sendere de bytter på. Men test! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter Scannern på "AIR" å regne med da at jeg skal få inn riktig modulasjon. Fikk evenes inn herfra med orginal antennen men ikke nå lengre..

 

De har helt sikkert byttet til en annen sender. Jeg lytter på Oslo Kontroll her. En dag hører jeg dem 100% og en annen dag 0% selv uten squelch. Tror nok det er det som er problemet ditt. Men det er mye annet kult og lytte på også, som Politi, ambulanse, taxi, buss, e-verk, mesta, bedrifter.

 

Send meg en pm hvis du vil ha noen frekvenser ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lyttet på Evenes i det siste, men jeg skal prøve med min radio (en Uniden UBC-280XLT) for å se om jeg får inn noe.

 

Det kan være det som Daniel sier, at det enten er posisjonen din, antenna eller at du har stilt inn feil modulasjon.

En annen ting som kan være årsaken er at det er et eller annet utstyr (TV, PC osv.) som forstyrrer radiosignalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...